Avatar billede tjpokorni Nybegynder
15. maj 2003 - 23:51 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

internt netværk uden fast ip

jeg har xp og deler min adsl forb. med en anden og vil godt ha internt netværk mellem vores maskiner.anden maskine har også xp.

vi er sluttet til en switch som er sluttet til
en router

vi er samtidig på nettet og har ikke nogen fast ip.adr og ønske det heller ikke.

vi vil samtidig heller ikke trække flere kabler

hvad skal jeg gøre??
Avatar billede -master-d- Nybegynder
15. maj 2003 - 23:57 #1
I kunne bruge IPX-protokollen, eller en anden protokol bare ikke tcp/ip, da I jo allerede bruger den til Internettet.
Avatar billede the_collector Novice
15. maj 2003 - 23:57 #2
Hvis jeres computere er tilsluttet switchen, så skulle det bare rulle derudaf.
Avatar billede -master-d- Nybegynder
15. maj 2003 - 23:59 #3
the_collector > ikke sikkert, da de jo får tildelt en ip-adresse fra switchen, men muligvis kan det godt lade sig gøre.
Avatar billede the_collector Novice
16. maj 2003 - 00:03 #4
-master-d- ->Det er da vistnok ikke normalt at en switch gør sådan. Det er normalt en router som har indbygget en DHCP server. Switchen plejer at være rimelig simpel i den sammenhæng.
Avatar billede -master-d- Nybegynder
16. maj 2003 - 00:10 #5
Nej, en dårlig forklaring fra min side, men når dit netkort står på automatisk ip så burde den vælge en ip som sammenhænger med den anden computers ip, men dette er ikke altid tilfældet. Derfor ville jeg bruge IPX eller NetBEUI. Dette vil få netværket til at søge andre græsgange og dermed måske give et hul igennem.
Avatar billede the_collector Novice
16. maj 2003 - 00:14 #6
Vi ved jo faktisk ikke engang om de er nået så langt som at de har fundet computerne med switchen. Jeg tvivler faktisk på at de har jvf. "vi vil samtidig heller ikke trække flere kabler"
Avatar billede casch Nybegynder
16. maj 2003 - 00:15 #7
hvis der er flere maskiener på nettet bruger de automatisk windows indbyggede netværks adresse. 169..... kan ikke lige huske den helt. Så det burde ikke være nødvendigt at bruge andre protocoller
Avatar billede casch Nybegynder
16. maj 2003 - 00:16 #8
jo de er ellers kan de ikke dele internet forbindelsen
Avatar billede -master-d- Nybegynder
16. maj 2003 - 00:21 #9
casch det kan du jo have ret i. Lad os lige høre om de ikke kan få forbindelse bare ved at bruge tcp/ip protokollen....
Avatar billede the_collector Novice
16. maj 2003 - 00:23 #10
Jamen det er jo mig som ikke kan læse indenad. Så er det vistnok noget med at brugerne skal oprettes på begge computere og de skal have samme password, således at bruger1 har password1 på både computer1 og computer2 og tilsvarende for bruger2.
Avatar billede casch Nybegynder
16. maj 2003 - 00:29 #11
ja det kan godt være det er det der er problemet. Selvfølgelig skal de også have samme arbejdsgruppe og huske at dele noget ;)
Avatar billede the_collector Novice
16. maj 2003 - 00:31 #12
Selvfølgelig skal de også det.
Avatar billede tjpokorni Nybegynder
16. maj 2003 - 14:07 #13
tak for den store interesse for at hjælpe.
men alle jeres svar er ikke til at finde rundt i...

vi har samme arbejdsgruppe og deler noget.
har prøvet at opsætte netværk via windows xp netværks opsætnings guide.

før vi fik internet virkede det hele når vi gik ind og valgte vores egen ip.adr

så hvad skal jeg prøve??
Avatar billede tjpokorni Nybegynder
19. maj 2003 - 19:11 #14
jeres svar har desvære ikke kunne hjælpe mig har selv fundet ud af det
ellers tak