Avatar billede thrill Nybegynder
26. november 2000 - 20:25 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Skærm flimre på bærbar

På min bærbare HP Omni Book 166Mhz er skærmen pludselig begyndt at flimre, især  når der er harddisk aktivitet, selv om batteriet er fuld opladt. Det mindre lidt hvis man har sat Hz for lavt på en alm. monitor.

Kan det være fladskærmen der er ved at være defekt, eller er det batteriet der ikke kan levere nok strøm til begge dele ?

Jeg har kun en lader til den bærbare, da strømfors. er defekt.
Avatar billede friiser Nybegynder
26. november 2000 - 20:40 #1

Det har ikke noget med batteriet at gøre om skærmen flimre. Det kan godt lyde som om der skulle komme noget magnetiste fra harddisken der kan få skærmen til at flimre lidt. Det kan muligvis også skyldes det nymodens udstyr vi snart alle går med, og her tænker jeg på vores mobiltelefoner. Eller der kan også godt opstå hvis du har nogle eksterne højttaler stående tæt på din skærm...

~friiser~
Avatar billede thrill Nybegynder
26. november 2000 - 20:48 #2
Jeg har hverken mobil eller højt. ved siden af. har også forsøgt med at sille den forskellige steder uden at det bliver bedre.

Hvor længe kan sådan en fladskærm egenlig holde (levetid) ?

Avatar billede friiser Nybegynder
26. november 2000 - 21:04 #3

Der er ikke nogen bestemt levetid på dem, så det kan godt lyde som om at den er ved at stille træskoene. Med mindre at du selv har været inde og rode med Hz\'en, så er det din egen skyld hvis den gør sådan. Hvis man skal rode med opsætning af Hz, så skal man vide lidt om det inden man starter ellers kan man resikere det som er sket for dig :)

~friiser~
Avatar billede thrill Nybegynder
26. november 2000 - 23:05 #4
Jeg har ikke ændret i Hz indstillingen, så det kan ikke være det.
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
27. november 2000 - 03:06 #5
thrill,

Du kan stille frekvensen på skærmen lige så tosset du vil... Den er nemlig stillet fra fabrikken, og kan kun ændres til det som skærmen er lavet til.

Det lyder netop som om dit batteri er ved at være ved vejs ende...
Avatar billede tex1 Nybegynder
30. november 2000 - 09:54 #6
Det kan være din HDD er ved at afgå ved døden jeg har set samme problem på Compaq bærbare der var det HDD der var skyld i det
Avatar billede powell Nybegynder
30. november 2000 - 09:57 #7
Tex1 -> Du har muligvis ret, gør den det også på en ekstern skærm? Gør den det også når harddisken ikke er i og du har bootet på en disk?
Avatar billede thrill Nybegynder
27. december 2000 - 14:07 #8
Jeg er nu kommet frem til at det er srømforsygningen som laver al balladen, så er det bare om der kan sættes et støjfilter på den...?!
Avatar billede powell Nybegynder
02. januar 2001 - 09:20 #9
Den indterne eller eksterne strømforsyning?
Avatar billede excoder Nybegynder
02. januar 2001 - 18:41 #10
Den eksterne.
Avatar billede powell Nybegynder
03. januar 2001 - 11:58 #11
thrill/excoder - DHvis skærmen kun flimrer vedf at den eksterne strømforsyning er på så lader det til at være DC/DC-konverteren i din bærbare der kan havde det dårligt.