Avatar billede junglensfugle Nybegynder
15. maj 2003 - 17:22 Der er 9 kommentarer

Hjælp til hjemmesiden..!

Hey!

Jeg er begyndt at lave denne hjemmeside:

www.wow.180grader.dk

Kan jeg sætte frames ind? Sådan så det kun er en del af siden der skifter. fx at hele menuen er i et frames for sig selv. Så man klikker på en text i menuen og så skifter den anden halvdel af siden.

Ved du hvad man skal gøre så skriv!

/Anders
Avatar billede 13thsky Nybegynder
15. maj 2003 - 17:24 #1
Koder du manuelt, eller bruger du et program, f.eks. Dreamweaver eller Frontpage?

//13th Sky
Avatar billede junglensfugle Nybegynder
15. maj 2003 - 17:28 #2
Bruger Frotpage...!
Avatar billede 13thsky Nybegynder
15. maj 2003 - 17:34 #3
I frontpage kan du jo bare insætte frames og dermed vælge hvilken side det skal vises i hvilket frame. Fx. Lav en side kun med menuen og sæt den til at vise den i venstre frame. Når du så trykker på et af links'ne, vælger du bare at den skal vise forskellige side i højre frame. Dermed behøver dit venstre frame heller ikke at skulle reloades hver gang man trykker...//

//13th Sky
Avatar billede fangel Nybegynder
15. maj 2003 - 18:37 #4
af ren religion vil jeg fravælge frames... jeg kan personeligt ikke lide dem, de giver for mange problemer ang. bookmarking, print osv...

Morten
Avatar billede 13thsky Nybegynder
15. maj 2003 - 18:39 #5
Den tilslutter jeg mig i øvrigt.. NO Frames!
Avatar billede fangel Nybegynder
15. maj 2003 - 18:44 #6
godt nok gammel, men godt: http://useit.com/alertbox/9612.html
Avatar billede miss-g Seniormester
15. maj 2003 - 23:47 #7
Synes det er ok at bruge frames. (Har selv brugt dem på min side). Men den eneste fordel er nok også at man ikke skal lave samme navigering på alle siderne - man laver den én gang for alle. Kan ikke lide frames man kan se - dem med border.

Om man kan føje til foretrukne.... på mit site, synes jeg ikke der er grund til det andet end forsiden....
Avatar billede lrd Nybegynder
19. maj 2003 - 09:16 #8
Få lige afsluttet dine gamle spørgsmål!!
Avatar billede gizp Nybegynder
26. maj 2003 - 08:00 #9
Du kan jo lave en <iframe></iframe> i midten!
/gizp