Avatar billede no-stress Nybegynder
15. maj 2003 - 16:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows 2003 webserver edition og MySQL

Hej Derude

er der nogen der har skaffet sig erfaringer med at køre MySQL 4.0.12 på en windows 2003 webserver?

jeg kan ikke få den til at oprette en ny database

Mvh
Thomas
Avatar billede arne_v Ekspert
15. maj 2003 - 16:38 #1
Det har med meget stor sandsynelighed intet med Windows versionen
at gøre - jeg er overbevist om at MySQL er helt over for hvilken
vbersion af Windows den kører på.
Avatar billede no-stress Nybegynder
15. maj 2003 - 16:50 #2
Jeg vil heller ikke benægte at det er min egen meget begrænsede viden om MySQL. Jeg har lige installeret den og startet WinMySQLadmin, lagt ODBC driverne på og så nu ville jeg gerne oprette en Database til brug sammen med MS project central server. men jeg kan ikke oprette en database, manualen viser at jeg skal gå ind på "databases" fanen og derfra højreclicke, hvorefter jeg skulle få muligheden for "create database" men jeg har kun følgende 4 "flush hosts" "flush logs" "flush tables" flush threads"

på fanen enviroment kan jeg samtidig se at den ikke kan bedømme "OS Platform" så jeg gik bare ud fra at der var en sammenhæng

nogle gode ide'er?

Mvh

Thomas
Avatar billede mike_dk Nybegynder
17. maj 2003 - 22:36 #3
Jeg har selv lige installeret PHP og MYSQL på Win2003 Web. WinMySqlAdmin kan ikke bruges til andet end at se hvilke databaser du her så vidt jeg kan se. Men de har et andet program der kan hentes fra deres website der kan bruges.

Gå ind på www.mysql.com og hent Controlcenter Beta 0.9.2 eller klik på linket her: http://www.mysql.com/downloads/download.php?file=Downloads%2FMySQLCC%2Fmysqlcc-0.9.2-win32.zip&mirror=http%3A%2F%2Fmysql.planetmirror.com%2F for at hente det.

Når det så er installeret starter du det og trykker new. Udfyld name, hostname, og username. (Name er bare et navn, feks. din webservers navn. Hostname er localhost. Username er root.)

Tryk add nederst og du er klar.
Nu kan du vælge den du lige har oprettet og trykke connect. Du kan så se de databaser den selv har oprettet. Højreklik på 'Databases' og vælg 'New Database' og vælg navn. Viola så har du en ny database med samme indstillinger som de andre men navnet er det som du har valgt.

Håber det hjalp.

/Mike
Avatar billede mike_dk Nybegynder
17. maj 2003 - 22:40 #4
Det er ret nemt at bruge. Du kan oz trykke på din nye database og trykke 'SQL' knappen. Så får du et query windue. Der kan du indsætte tabeler osv der skal oprettes fra en tekst fil. Bare copy/paste og tryk 'Execute' (Vises some et '!' ikon). Så opretter den alle tables osv. Du kan selvf. oz selv oprette men det hele er faktisk ret nemt at hitte ud af i det program. Jeg er TOTALT n00b i mysql og jeg fandt da ud af det på 5 minutter :)

GL med det.
Avatar billede no-stress Nybegynder
18. maj 2003 - 16:59 #5
Det ladder til at du har ret. Jeg takker for svaret og undskylder at spørgsmålet endte op her i  MS SQL gruppen, havde åbenbart lidt svært ved at skældne mellem MS og My :-(

Thomas