Avatar billede jeejpe Nybegynder
15. maj 2003 - 15:45 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Kvittering for læst mail

Jeg har Outlook Express 5. Kan jeg ikke få en kvittering fra modtageren, når han har åbnet mailen?
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. maj 2003 - 15:47 #1
jo hvis han ønsker at give dig det ...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. maj 2003 - 15:47 #2
Ikke pr. automatik.

Dette kan kun gøres internt på en server der understøtter dette (feks. Exchange, Groupwise, Domino osv.)
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. maj 2003 - 15:48 #3
Han kan altid sige NEJ til at sende dig en kvittering!!!
Avatar billede the_collector Novice
15. maj 2003 - 15:48 #4
Har du sat den op til at du vil have en kvittering. Jeg mener at du vælger det i egenskaber. Det kan også være at modtagerens postsystem ikke accepterer anmodninger om kvitteringer eller at modtager har sat sit program op til aldrig at sende kvittering eller at modtager siger nej til at sende kvittering.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. maj 2003 - 15:48 #5
Skal det ske eksternt, skal han, som loadet skriver, aktivt tillade dette.
Avatar billede the_collector Novice
15. maj 2003 - 15:49 #6
-l jogge l- ->Nej, den kan være sat op, så man ikke kan vælge selv. Det kan jeg i hvert fald ikke på arbejdet og der bruger vi outlook og exchange.
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. maj 2003 - 15:50 #7
du kan slå det til i options/receipts/ "request a read receipt for all sent messages
Avatar billede jeejpe Nybegynder
15. maj 2003 - 15:53 #8
hvordan indstiller jeg dette
Avatar billede fromsej Praktikant
15. maj 2003 - 15:57 #9
Funktioner->indstillinger->Kvitteringer sæt flueben i Anmod om
Avatar billede the_collector Novice
15. maj 2003 - 15:58 #10
Er du i gang med at skrive en mail, så vælg filer, egenskaber og sæt hak ud for kvittering for læs.

Du kan også prøve kvittering for modtagelse, du kan dog ikke se hvornår brugeren læser mailen, kun at den er modtaget. Den kan brugerne ikke forhindre, men det kan den software som modtager mailen. Mange er sat op til at ignorere en anmodning om kvittering for modtagelse.
Avatar billede jeejpe Nybegynder
15. maj 2003 - 15:59 #11
kvitteringer findes ikke
Avatar billede the_collector Novice
15. maj 2003 - 16:04 #12
Hm, jeg bruger godt nok Outlook og ikke outlook express. Måske er det derfor du ikke kan finde dem. Hvad med fromsej's forslag.
Avatar billede jeejpe Nybegynder
15. maj 2003 - 16:07 #13
Ja, men når jeg har klikket indstillinger, kommer der ikke et faneblad med kvitteringer
Avatar billede fromsej Praktikant
15. maj 2003 - 16:09 #14
Det er nok fordi min er 6.0
Opdater din browser, så kan du. ;o)
Avatar billede jeejpe Nybegynder
15. maj 2003 - 16:13 #15
nu er jeg ikke den store nørd, men sidst jeg prøvede at opdatere Win 98 gik hele maskinen ned, jeg kan ikke finde en ren opdatering af Outlook E... til 6,0
Avatar billede aovergaard Nybegynder
15. maj 2003 - 22:00 #16
Gå i Windows Update. Nu leder den efter opdateringer til din maskine, og her kan du nøjes med at vælge at du vil opdatere dit OE