Avatar billede forzagf Nybegynder
15. maj 2003 - 15:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hvad er mysql

Hvad er mysql og hvordan fungerer det??
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. maj 2003 - 15:20 #1
mysql er en database .. du gemmer data i den og henter dem ud igen
http://www.mysql.com/
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. maj 2003 - 15:24 #2
formålet er at gemme dataene struktureret og undgå gentagelser for at kunne lave søgninger efter bestemte ting i dataene som man så kan bearbejde og få et resultat ud af .. feks en hjemmeside som eksperten ..
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. maj 2003 - 15:25 #3
mysql er også gratis og kører på de fleste platforme

det kan bla bruges i sammenarbejde med php asp  og andre sprog hvor der bare kræves en driver for at få adgang til databasen
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. maj 2003 - 15:26 #4
Avatar billede forzagf Nybegynder
15. maj 2003 - 15:28 #5
okey, lyder avanceret. Det er bare fordi 1go.dk har det...
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. maj 2003 - 15:32 #6
jep .. det er ikke helt nemt at starte med .. medmindre du får fat i scripts der klarer det for dig ..

databaser er et stort område og det kræver en del at lave en ordenlig database

du kan feks læse lidt om relations databaser på
http://activedeveloper.dk/aspdigital/2002050201.asp
http://activedeveloper.dk/aspdigital/2002051601.asp

hvis det interreserer dig ...
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. maj 2003 - 15:33 #7
access er ok til at starte med ... der kan du få en ide til hvad der går ud på .. og der er også muligheden for at lave sql querys m.m