Avatar billede cka Nybegynder
15. maj 2003 - 12:43 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Targa visionary

Jeg har for noget tid siden købt en Targa visionary, men synes at den larmer for meget, da cpu køleren kører konstant.
Er der andre som har oplevet dette med targa, eller er der nogen som ved om man kan gører noget ved det.
Synes ikke at andre mærker har dette problem.
Avatar billede the_collector Novice
15. maj 2003 - 12:45 #1
Processoren er nok ikke baseret på bærbar teknologi. Så den bliver for varm til en bærbar, derfor kører køleren konstant.
Avatar billede tuctoh Nybegynder
15. maj 2003 - 12:46 #2
"da cpu køleren kører konstant"
tjaa, hvis den ikke kører konstant, vil der nok komme til at lugte lidt af brændt skinke i huset ret hurtigt :s

Men måske en mindre køler!?
Avatar billede doodoo Novice
15. maj 2003 - 12:46 #3
Min kammerat har også købt en Targa... ved ikk lige hvilken men den larmer også for vildt...

jeg har ingen ide om hvorfor den gør det :s
desværre...
Avatar billede tuctoh Nybegynder
15. maj 2003 - 12:46 #4
ok, sorry min fejl vist.
havde ikke fået fat i at det var en bærbar; troede det var en præ-fabrikeret stationær.
Avatar billede the_collector Novice
15. maj 2003 - 12:47 #5
Du kan næppe gøre ret meget ved det, uden at du risikere at stå med en afbrændt processor.
Problemet med de billige mærker er at de baserer computeren på ikke bærbar teknologi. Dermed bliver den meget varm og har behov for ekstra køling, pga. af varmen og det lille kabinet.
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. maj 2003 - 12:57 #6
En af mine venner har osse købt en Billig bærbar der larmer konstant.... så skilte han den ad, satte en kontakt ind ved køleren og satte den til at kører ved lavere omdrejning... det hjalp meget, og den blev ikke for varm!

Det er ca. 6 mdr siden, og den kører stadig!!!!
Avatar billede cka Nybegynder
15. maj 2003 - 12:59 #7
<jogge>

Hvad var det for en kontakt??
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. maj 2003 - 13:12 #8
Nu er jeg jo ikke ligefrem svagstrøms teknikkeren, det var min ven der gjorde det!

Men jeg vil da give det skud på at det bare var de to ledninger der går ind til selve blæseren!!

Der kan du jo bare sætte en pot-meter på! Så kan du selv reguler strømmen der går til din blæser, ergo sætter hastigheden op og ned på den!!!

MEN du skal jo liiiige passe på at du ikke sætter den så langt ned at du brænder din CPU af!! *GGGG*