Avatar billede cyruz Nybegynder
15. maj 2003 - 11:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Explorer genstarter computeren.

Når jeg lukker min explorer, genstarter den nogle gange min computer. Jeg trykker bare på X i højre hjørne og så genstarter hele lortet. Når den starter op igen, laver den fejlfinding på mit D: drev. Jeg har Fat32 på D drevet og NTFS på de andre. Jeg fatter ikke hvad explorer og mit D drev har med hinanden at gøre?

System: Win XP Pro
C Drev: NTFS
D Drev: Fat32
E Drev: NTFS

Er der nogen der ved hvad problemet er?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
15. maj 2003 - 11:51 #1
Lyder som om du skal lave en rep. på Explorer

Du kan forsøge i første omgang med at se om der mangler nogle vigtige systemfiler.

Start
Kør
Skriv: sfc /scannow          Cdén SKAL være i mens du gør dette, hvis den mangler nogle filer bliver de gendannet. Hvis ikke dette hjælper noget ville jeg geninstallere Explorer.
Avatar billede snolle Nybegynder
15. maj 2003 - 12:34 #2
evt. virus
ellers hvor stort er dit d drev siden det er fat32 ?
Avatar billede nop Nybegynder
15. maj 2003 - 12:40 #3
Grunden til at den laver fejlfinding på d-drevet er at windows lukker ned uden at consolidere at alle buffere er flushede, som det sker ved alm. nedlukning. Den gør det ikke på ntfs drev da dette system indeholder en metode til at teste/reparere ikke-lukkede filer (kun hvis de er skrevet til) bag tæppet.