Avatar billede elcoyote Nybegynder
26. november 2000 - 16:46 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Streaming Real Media Videoer

jeg vil gerne vide hvordan, og hvilke programmer men kan grabbe en video der bliver streamed i Ram formatet (real audio movie)
Avatar billede nire Nybegynder
26. november 2000 - 16:59 #1
Miro pc-tv Pro
Kanon kort til mpeg og real + avi.
Nemt hurtigt billigt.
Avatar billede elcoyote Nybegynder
26. november 2000 - 17:19 #2
det er et videoklip fra internettet.
Kan det ikke grabbes med software?
det er ikke fra tv/vhs men en datastrøm fra nettet.

således:
stream fra internettet - grabbes i prog. gemmes i fil.ram
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. november 2000 - 17:19 #3
Du skal også bruge et Encoder program.

Real har en gratis verson af der Realproducer..

http://www.realnetworks.com/products/producer/info.html

Ellers er et program som Cleaner 5 outstanding.

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. november 2000 - 17:21 #4
Du kan ikke Grabbe RM-filer fra nettet... Det er jo hele humlen i Streaming...

En Ram-fil indeholder kun stien, der angiver hvor \"clippet\" i virkeligheden er placeret. Nemlig på en RSTP-server, og den kan man ikke downloade fra.

/Nikolaj
Avatar billede nire Nybegynder
26. november 2000 - 17:28 #5
Det er jo det smarte!!!!Rigtig nikolaj
Avatar billede elcoyote Nybegynder
26. november 2000 - 17:30 #6
men er der så ikke en måde hvor man kan snuppe billederne som de bliver vist i realplayer og gemme dem?
Avatar billede nire Nybegynder
26. november 2000 - 17:35 #7
Det er forbudt som udgangspunkt.(Moral);-}
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. november 2000 - 17:36 #8
ikke en rstp men RTSP server (real time streaming protokol) For Windows Media hedder den MMS. (Microsoft Media Server).

I Quicktime kan man trække billederne over, når man pauser... Aner ikke om det kan lade sig gøre i de andre...

/Nikolaj

Det skal dog siges at der efter sigende skulle være lavet et plugin til Winamp, der skulle kunne grabbe filer, men jeg ´har aldrig fundet det... så det er nok en and.
Avatar billede snowball Novice
26. november 2000 - 19:12 #9
nikolajdu: Det er ikke helt rigtigt det du skriver. Det er i enkelte tilfælde lykkedes mig at hente .rm filer fra en RTSP server. Det eneste jeg lavede om i stien, var at jeg ændrede RTSP:// til HTTP:// ! Det virker dog langt fra altid, men nogle gange gør det ;)

Snowball
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. november 2000 - 08:51 #10
/snowball

Det er rigtigt hvad jeg skriver. Der er dog tilfælde hvor der \"Streames\" fra en http-server. I de tilfælde kan man godt skaffe sig adgang til filerne.

Der er kun en fordel ved at streame fra en http server og det er at man ikke skal have den ekstra server.

Ulemperne er til gengæld mange. Kvaliteten bliver ikke den samme som på en dedikeret server. Du kan kun streame til en bitrate. Det betyder at os med hurtige forbindelser ikke for noget ekstra ud af det. Der er mange flere...

/Nikolaj

Avatar billede snowball Novice
27. november 2000 - 08:55 #11
Så er det nok det jeg har været ude for :)

Snowball
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. november 2000 - 09:11 #12
Man kan f.eks heller ikke Live streame fra en http server... Faktisk kan man dårligt kalde det streaming.

Det er meget almindeligt at folk der bare skal have tjekket lidt lyd og video på nettet af nøjes med en http server, men den går altså ikke i længden..

/Nikolaj