Avatar billede viking2 Nybegynder
15. maj 2003 - 07:53 Der er 3 kommentarer

Ikke bilde på LCD under post

Hei
Jeg har en Fujitsu Siemens Scaleo 600 med en Fujitsu LCD-skjerm. Problemet er at skjermen ikke viser noe bilde før den laster inn windows operativsystemet. Jeg kan ikke se noe av post-prosessen. Hva kan være galt? Jeg har testet både digital og analog inngang på mitt Radeon 9700 pro. Er det skjermen eller grafikkortet som er problemet? Noen som har opplevd noe lignende?
Avatar billede eagle124 Nybegynder
15. maj 2003 - 08:27 #1
jeg har selv haft problemet, det er ikke din skærm eller grafikkort eller andet af dit hardware.

Prøv at geninstaller windows det hjalp ved mig
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. maj 2003 - 08:40 #2
Hmm.. hvis den intet viser, heller ikke bios post meddelelser kan det jo dårligt skyldes windows, idet det jo slet ikke er startet på det tidspunkt. Nu er det ikke sådan at der også er et onboard grafikkort og billedet sendes til den indtil windows driveren tager over og sender til radeon garfikkortet ?
Ellers må du ind og rode i bios og se hvad der er af indstillinger derinde, der om handler grafikkort. Har set i nogle bios'er at der er en indstilling om primarygrafikkort skal være pci eller agp. Måske det også er i din ?.
Avatar billede toocool Nybegynder
15. maj 2003 - 09:22 #3
Hvis dit primære grafikkort er sat til "auto" vil du opleve denne fejl.

Mange bundkort vælger nemlig først dit agp-grafikkort når man er kommet et stykke ind i opstarten.

Prøv om du i BIOS kan "fastlåse" dit agpkort.