Avatar billede bv32 Nybegynder
15. maj 2003 - 07:36 Der er 7 kommentarer

Bootproblemer efter ny harddisk

Jeg har købt en ny harddisk og der er kun plads til én harddisk i kabinettet. Derfor har jeg kopieret min gamle harddisk over til den nye (med software fra Seagate). Der var en valgmulighed i softwaren der hed "opret ny boot harddisk". Det gjorde at hele bootharddisken blev kopieret til den nye harddisk. Efter det fjernede jeg den gamle harddisk og sætte den nye til (som master). Så puttede jeg Windows XP CD-ROMmen i og genstartede komputeren. Uanset, hvad jeg prøver, den vil ikke boote fra CD-ROMmen. Hvad kan der være galt? Det er ligesom om den ikke kan se CD-ROM drevet. Kunne det være en mulighed at sætte en systemdiskette i og så over til CD-ROM promptet og starte installationen af XP på denne måde? Hvordan kan man lave en systemdiskette i disse dage (sys kommandoen fungerer ikke).
Avatar billede casch Nybegynder
15. maj 2003 - 07:40 #1
er du sikker på at ide kablet sidder rigtigt? Sidder cdrommen på et kabel for sig eller sammen med hd?
Avatar billede bv32 Nybegynder
15. maj 2003 - 07:42 #2
CD-ROMmen sidder på et kabel for sig (sekundær EIDE).
Avatar billede jpvj Nybegynder
15. maj 2003 - 07:44 #3
Er maskinen sat op til at boote på CD-ROM først og ikke harddisk?

Hvorfor skal du forresten boote på din CD-ROM når du har klonet din harddisk? Prøv evt. Ghost - den virker hver gang.
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2003 - 08:10 #4
Finder den CD-rom'en i Bios?

sys kommandoen er en gamle dos kommando, så derfor virker den ikke i XP.
Avatar billede fedthans Nybegynder
15. maj 2003 - 08:34 #5
det er ikke en boot bar cd du har, jeg har også sådan en version af xp, hent boot disk hos microsoft, og prøv med dem.
fedthans
Avatar billede fedthans Nybegynder
15. maj 2003 - 08:39 #6
Avatar billede tjpokorni Nybegynder
15. maj 2003 - 17:05 #7
i setup menuen når du starter kan du bestemme hvor din pc skal boote fra sæt dit cdrom drev til at boote først.. restart..  så skulle det virke