Avatar billede plex Nybegynder
15. maj 2003 - 01:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Min Zone virker ikke ude på nettet?

Hej.

Jeg har netop sat 2 navneservere op, ns1.zetcom.org, ns2.zetcom.org, primær kører bind9.2.2, sekundær kører win2003 server...

Domænet zetcom.org har jeg hos registraren "Joker".. Der har jeg sat domænet op til at være hostet på ns1.zetcom.org og ns2.zetcom.org... Zonen eksistere på ns1/ns2, dog er der -ingen- af de hosts jeg har oprettet på zetcom.org domænet, der vil resolve :/

Zonen ser således ud:
$TTL 38400
@      IN      SOA    ns1.zetcom.org hostmaster.zetcom.org. (
                        10800
                        604800
                        38400 )
@      9H      IN      NS      ns1.zetcom.org.
@      9H      IN      NS      ns2.zetcom.org.

mail.zetcom.org.        9H      IN      A      88.199.28.178
www.zetcom.org. 9H      IN      A      88.199.28.179
ns1.zetcom.org. 9H      IN      A      88.199.28.179
ns2.zetcom.org. 9H      IN      A      88.199.28.178

*.zetcom.org.  9H      IN      A      88.199.28.179
@      9H      IN      A      88.199.28.179

Er der nogen der har nogen idé til hvad der kan være galt? :/
Avatar billede virus Nybegynder
15. maj 2003 - 01:19 #1
Afhængig om du laver dit lookup gennem din DNS server, eller eks. TDC's, vil der være forskel på hvornår zonen bliver cached.

Zonen er måske ændret NU, men derfor behøver TDC ikke være klar over det.
Husk også at ændre serial, enten op eller ned, dog følger de fleste RFC reglerne.
Avatar billede plex Nybegynder
15. maj 2003 - 01:23 #2
Denne zone, med småændringer, har været online den sidste uges tid.. Jeg er klar over at serial skal ændres, hvilket jeg er forhøjet et par gange i løbet af ugen, da jeg også selv troede det var problemet..
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
15. maj 2003 - 07:40 #3
Et opslag viser at NS4.ANDERSENIT.DK og NS3.ANDERSENIT.DK også er nameservere for domænet, og disse kender intet til det.
Du skal lave en redelegering til de nye nameservere før det virker, det ser ud som om du bare har tilføjet de to ns record til zonen.
Avatar billede venturer Nybegynder
15. maj 2003 - 11:21 #4
Andersen IT hoster en del af TDC's internet/DNS
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
15. maj 2003 - 12:58 #5
venturer:
Hvad i alverden har det med sagen at gøre?
Hvis du ikke forstår dns struktur så lad være med at kommentere.
Avatar billede venturer Nybegynder
16. maj 2003 - 19:23 #6
Klap da hesten :)

Jeg læste forkert, og forstod det som om at nogen ikke kunne se hvor Andersen IT kom ind i billedet.

Men uviden som jeg jo må være skal jeg nok holde mine kommentarer for mig selv fra nu af.
Avatar billede plex Nybegynder
17. maj 2003 - 14:02 #7
Jeg har sat andersenit.dk op som 3. og 4. dns server, i tilfælde af at mine ikke virkede... Sjovt nok virker det stadig ikke :(
Avatar billede plex Nybegynder
17. maj 2003 - 17:08 #8
okey.. der var en typo i ip adressen... hvor blind kan man være? *suk* Jeg lukker hermed tråden. *blush*