Avatar billede javabean Nybegynder
26. november 2000 - 16:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sessions Styring

Hvis WAP browseren ikke understøtter cookies hvordan håndterer man så sessionsstyring i JAVA JSP/Servlet http-sessionen. Jeg har brug for at kunne holde variabler \"varme\" imellem de enkelte requests og det gøres normalt ved at pushe dem på Servlet session contexten mellem kaldene. Men når nu cookies ikke er muligt findes der så en anden mekanisme der kan identificere WAP klienten over for serveren ???
Avatar billede geeeet Nybegynder
27. november 2000 - 10:47 #1
Nej desværre ikke endnu...
Det bliver nok implementeret i næste version af wml, men indtil da er der ikke andet at gøre end at overføre parametre fra side til side...
f.eks. something.jsp?id=23

Det er skidebesværligt, men det eneste der virker... :-(

/Geeeet
Avatar billede poulnyrup Nybegynder
28. december 2000 - 13:11 #2
Ifølge Suns servletspec. kan man holde det sessionid, man får af webserveren ved at URLencode alle refs. til andre jspsider(alm. refs, redirects og forwards) Det vil sige, at man manuelt placerer sessionid\'et i alle url\'er. Jeg har selv testet det og det virker fuldstændig som hvis du kunne benytte cookies.
Avatar billede geeeet Nybegynder
28. december 2000 - 13:14 #3
poulnyrup >> så hvis man bare laver urlencode på alle url\'er, så overføres parametret automatisk ?!?
Så behøver man ikke længere lave url\'en som
something.jsp?id=request.getParameter(\"id\") ?!?

/Geeeet
Avatar billede poulnyrup Nybegynder
28. december 2000 - 13:23 #4
Korrekt
Avatar billede geeeet Nybegynder
28. december 2000 - 13:24 #5
Hmm... takker...
Så har jeg skam også lært noget nyt idag...
..og sparet en del arbejdstimer.. :-)

/Geeeet