Avatar billede rasmusr Nybegynder
14. maj 2003 - 22:52 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Vandkøling....Hvad hulen sker der?!?

Hejsa, jeg har lige købt om installeret det her sæt:
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=949&page=1

Men nu er den helt galt med temperaturen på CPU'en. Men normal blæserkøling (silverado køler) var temperaturen på 62 grader. Processoren er en AMD athlon 1333 MHz på et A7M 266 asus bundkort.

Grafikkortet som den også køler er et  Geforce Ti 4200 (asus)

Men hvad i alverden gør jeg forkert. Det kan jo ikke passe at temperaturen skal være så høj! Jeg har prøvet at have CPU køleren af for at se om der var ordentlig kontakt og det var der, hvorefter jeg rengjorde den og lagde et nyt lag kølepasta på.

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. maj 2003 - 22:57 #1
hvad er temperaturen nu da?
Avatar billede rasmusr Nybegynder
14. maj 2003 - 22:58 #2
Idle temperaturen er 71
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2003 - 23:09 #3
Har du cheket slanger ??? er der luft i ??? Der er ikke nogen "knæk" på slangerne ???
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2003 - 23:11 #4
Jeg synes da også at 62 grader lyder vildt på en 1333 Mhz AMD - selv med luftkøler...
Avatar billede rasmusr Nybegynder
14. maj 2003 - 23:11 #5
Nope. Det hele kører som det skal. Jeg tror faktisk lige jeg har fundet en forklaring her:
http://www.swiftnets.com/troubleshooting.htm
Avatar billede rasmusr Nybegynder
14. maj 2003 - 23:12 #6
Har dog ikke læst den færdig endnu.
Avatar billede rasmusr Nybegynder
14. maj 2003 - 23:47 #7
Hmm Der står at den temperaturmåler der er på bundkortet kan være upræcis. Men 71 (nu er den på 73) lyder da stadig temmelig vildt!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. maj 2003 - 00:22 #8
hvad bruger du til at måle tempen på?
der er nogle versioner af probe som lægger 10 grader til den reelle temperatur!
Avatar billede rasmusr Nybegynder
15. maj 2003 - 00:26 #9
Jeg har et Asus Ipanel som viser temperaturen på et display.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. maj 2003 - 00:31 #10
hmm ja så er spørgsmålet jo om det laver samme fejl...
har du prøvet at spillet grafiktungt spil, og så genstarte og tjekke tempen i bios?!
Avatar billede rasmusr Nybegynder
15. maj 2003 - 01:37 #11
Temperaturen i bios viser det samme. Den bliver også varm for den frøs fast  før da SETI@home havde kørt et stykke tid.

Nu har jeg lige brugt en time på at lægge kølepastaet på med et kreditkort så det ligger meget pænt. Det ser ud til at have hjulpet en hel del.

Den skal lige have lov at stå lidt mere på fuld knald før jeg melder tilbage igen. Lige nu er temperaturen på 61 (og SETI@home kører).
Avatar billede toocool Nybegynder
15. maj 2003 - 09:32 #12
61 grader med vandkøling??????????????????????????????????????????????????

Er det ikke stadig lidt rigeligt højt????

Kan ikke rigtig se hvad du har vundet ved at gå fra normail blæsekøler til vand...
Avatar billede cdc Novice
15. maj 2003 - 10:45 #13
Jeg kører selv med en silverado, og justeret den til 7V, har en amd 2000 og har temp. på 48.
Men jeg kører også med en strømforsyning på 460, samt et noisecontrol cabinet med wisperboks. Men aligevel synes jeg 61 grader med vandkøling er meget, selv med brug af din silverado.
Kan man justere gennemløbet af vandet i slangerne ? Ligesom man justerer sin blæser

/cdc
Avatar billede rasmusr Nybegynder
15. maj 2003 - 13:14 #14
Man kan ikke justere noget som helt :(
Avatar billede rasmusr Nybegynder
15. maj 2003 - 13:43 #15
Efter jeg skiftede kølepasta sidst har den ikke frosset fast. Men temperaturen på fuld belastning er 72 grader og ved "idle" er den på 67.
Avatar billede rasmusr Nybegynder
18. maj 2003 - 21:21 #16
Her sker da vidst ikke rigtig noget hva'!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. maj 2003 - 21:45 #17
du har sq da fået hjælp!!!
Avatar billede rasmusr Nybegynder
19. maj 2003 - 01:05 #18
Ikke noget jeg kunne bruge Hansen.
Tråden gik i stå :(
Avatar billede toocool Nybegynder
19. maj 2003 - 08:47 #19
Er du sikker på, at der er gennemstrømning af vand?
Prøv at mærke på slangerne, når du tænder systemet.

Hvis der står i luftboble et eller andet sted, kan pumpen ikke sende vand rundt.
Avatar billede rasmusr Nybegynder
19. maj 2003 - 13:46 #20
Jeg tror der er noget galt med pumpen. Den bliver over 50 grader varm.