Avatar billede cyberlalle Nybegynder
26. november 2000 - 14:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Deling og DNS?

Jeg har et lille problem, jeg håber nogle af jer kan løse!

Jeg skal have delt Internet til et party og bruger en Windows 2000 Server
til det!

Jeg ønsker ikke at benytte ICS som er bygget ind i både 98, Me og 2K - men
nærmere noget andet hvor jeg kan administrere det hele - det skal fungere
sådan at alle klienter bare skal kunne skrive serverens ip ind som deres
gateway og dns som udbyderes eller serverens og så kører det.

Hvad skal bruges til det - helst et program som ligger i Windows 2000
Server og ikke et eksternt!

Det skal være et program hvor man kan give adgang til de porte man har lyst
til og det skal ikke være en proxy!

Der sidder to netkort i serveren, det ene er tilsluttet skolens netværk, og
har fået tildelt en internet ip af deres dhcp server, det andet kort er
tilsluttet party netværket!

Jeg skal også bruge en guide til at opsætte DNS helt korrekt i Windows 2000 Server, så at der bliver oprettet et domain ved navn fatalerror.dk med nogle aliaser til forskellige ip\'er, det domæne skal overskyde domænet fatalerror.dk på nettet!

Hvis nogen kan svare på det hele er der helt sikkert flere point på spil!

Håber nogen kan hjælpe!
Avatar billede nutten Nybegynder
26. november 2000 - 14:46 #1
Til det første med programmet:

http://www.wingate.com eller http://www.winroute.com

Gode programmer begge 2 til det formål. Winroute kan route fra det ene netkort til det andet. Gateway er så bare netkortets IP mod Partynetværket.
Hælder mest til Winroute selv.

Det med DNS kan jeg ikke klare :(
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
26. november 2000 - 15:32 #2
Dem kan jeg desværre ikke bruge, det jeg gerne vil have hjælp til, har jeg fundet fre mtil at hede: \"Routing and Remote Access\" - det ligger i Windows 2000 Server!

Jeg skal have opsat det der hedder NAT i der program og så det virker med det netværk vi har tilk partyet!

Og DNS, noge nder kan hjælpe?
Avatar billede aladdin Nybegynder
27. november 2000 - 12:14 #3
hej cyperlalle......

Installer din DNS serveren! og sæt forwardning op deri. (2 eXterne Nameservere (DNSservere)). win2000 serveren sættes op til at bruge sig selv.

Dvs. at du under dine IP settings sætter følgende op: Serverens IP \"Intern\", Serverens Gateway \"Routeren interne IP\", DNS servere \"Intern\" (kun. 1 stk.)

også kan du sætte DHCP op til at give dine klienter Serverens IP nummer som gateway, og serverens IP nummer op som DNS server!

-Aladdin
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
27. november 2000 - 15:27 #4
Det lyder som noget der kunne fungere, men hvor opsætter jeg forwardig og gør det at jeg slet ikke skal bruge Routing and Remote Access mere eller skal det stadigt køre?
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
27. november 2000 - 15:30 #5
.. og \"Serverens Gateway \"Routeren interne IP\"\", hvilken router?

Serveren er ikke koblet til nogen anden router, men har en ip - direkte på nettet!
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
27. november 2000 - 21:37 #6
Jeg har fundet ud af det på en helt anden måde, eller tak for jeres svar!