Avatar billede magnuson Nybegynder
14. maj 2003 - 18:49 Der er 4 kommentarer

kopier farven i fleter

hejsa igen
hvordan kan jeg kopier den farver jeg fx har i felt b8 til felt m10
Avatar billede jkrons Professor
14. maj 2003 - 18:51 #1
Brug formatpenslen.

klik på B8. klik på knappen med penslen. Klik i M10.
Avatar billede magnuson Nybegynder
14. maj 2003 - 19:03 #2
nej ikke lige den måde jeg mener
ville lave det lidt så hvis man i celle m10 skrev =b8
Avatar billede jkrons Professor
14. maj 2003 - 19:12 #3
Jeg tror ikke at du med en formel kan referere til en anden celles format, eller sætte det samme format i en ny celle. Format handler jo ikke om indhold, men kun om udseende.
Avatar billede hcars Novice
17. maj 2003 - 08:18 #4
1. Jeg har lagt 3 farver ind som makroer der er tildelt hver en knap på en værktøjslinie. Alt+8 giver lysegrøn i markerede felter, Alt+9 lyseblå og Alt+0 giver ingen farve.
2. Du kunne også arbejde med betinget formatering. Det kan man godt få til at "smitte" af i andre felter, sådan at når betingelserne for fx blå er opfyldt i B8, bliver M10 også blå.

Hvad er grunden til at du ikke bare kan bruge formatpenslen, som jkrons foreslog?