Avatar billede stoffer2002 Nybegynder
14. maj 2003 - 17:55 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

CD-rom ville ikke læse cdr

Hej

Jeg har en cdr, som indeholder noget data. Problemet er at mit cd-rom(brænder) ikke ville læse den, den læser cd'en når den kommer i, men når jeg gå ind i drevet i via denne computer indeholder det ikke noget data. Jeg har så prøvet at åbne cd'en med isobuster, her kan jeg se at der ligger 670mb data på men ikke hvilken data det er. Det skal siges at cdr'en er brændt på en anden computer. Jeg tænkte at det sikkert er fordi at cdr'en er defekt, men efter at have afprøvet den på et par. andre computere, hvor den virker fint, kan det ikke være det der er problemet. Det underlige er at mit cd-rom drev godt kan læse massere af andre cdr og ogs¨å orginale cd'er, så jeg kan ikke fors¨tå den ikke kan læse den.
Hvad skal jeg gøre?

Styresystem: Windows XP Pro
CD-Rom(brænder): Liteon LTR-24102B (med nyeste firmware)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
14. maj 2003 - 18:07 #1
Hvilket brænderprg. er brugt til at brænde cdén med? Prøv at installere samme brænderprg. som den er brændt med, det kan godt have betydning. Der sker mange forunderlige ting i denne computer verden.
Avatar billede stoffer2002 Nybegynder
14. maj 2003 - 18:16 #2
Det er brændt med nero, og det er også installeret på min computer. Men jeg ved ikke vilken version af nero at den er brændt med. Jeg bruger selv 5.5.10.0
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. maj 2003 - 21:50 #3
okay, hvilke datér, det lyder som om du helt har check på hvordan man brænder hvad. El. hvad,?
Bare kom med det vi har alle ulovlige filer liggende.
Hvad er det du vil brænde og hvorfor.?
Avatar billede stoffer2002 Nybegynder
14. maj 2003 - 22:17 #4
jeg har udenmærket styr på hvordan man brænder!!!
Men okay, det er det nye GTA Vice City, der er brændt ud som iso image, iso imaget er i følgene format bin/cue
Avatar billede halifax Nybegynder
15. maj 2003 - 09:59 #5
Læs her, hvordan du får bin/cue brændt ud
http://www.eksperten.dk/spm/173533
Avatar billede halifax Nybegynder
15. maj 2003 - 10:00 #6
Eller se her, hvor der er flere spm./svar på E og bin/cue
http://www.eksperten.dk/kat/0?searchtype=txt&words=bin+cue&method=and&sort=score&catid=0
Avatar billede stoffer2002 Nybegynder
15. maj 2003 - 10:33 #7
Hello smarte, cderne er brændt korekt ud. Og de virker også udenmærket, men de kan bare ikke læses i mit cd-rom drev, men i alle andre, det er det jeg ikke kan forstå. Prøv at læse hvad det er at jeg har skrevet.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
15. maj 2003 - 11:39 #8
Prøv at finde ud af hvilken version dine venner har, som godt kan læse din cd. Det er før set at nogle cd drev godt kan læse en backup cd, mens andre ikke kan læse den samme cd. I så tilfælde kan det blive nødvendigt at skifte brænderen ud. Kan dit alm. cd drev heller ikke se den cd du har lavet?
Avatar billede fromsej Praktikant
15. maj 2003 - 11:46 #9
Der kan være mange grunde til at dit drev ikke kan læse lige nøjagtigt den skive, et "gammelt" trick der måske kan hjælpe dig er:
Hold skiven imellem fingrene på den ene hånd, tryk forsigtigt på midten med den anden hånd, så skiven bliver bøjet lidt frem og tilbage.
Nogle gange hjælper det, andre gange ikke.
Men når en brænder først begynder på det pjat, kan du lige så godt erkende at den skal udskiftes.
Du kan prøve at rense laserhovedet i sprit eller isopropylalkohol, dette kraæver dog en vis mekanisk snilde, da dyret skal skilles ad.*S*
Avatar billede fromsej Praktikant
15. maj 2003 - 11:47 #10
Stavespasseren slog til igen.*LOL*
kraæver=kræver.*G*
Avatar billede nop Nybegynder
15. maj 2003 - 11:50 #11
Jeg har engang prøvet at kopiere gtaIII vha clonecd, det gik fint men jeg kan ikke selv benytte kopien, en ven prøvede kopien og den kørte fint, det er mig et mysterium stadigvæk (weak sectors?), det er en lite-on 32123s.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
15. maj 2003 - 22:46 #12
Ja, du må nok erkende at din brænder har set bedre dage og står for en udskiftning.
Avatar billede stoffer2002 Nybegynder
16. maj 2003 - 00:53 #13
Nej, den har det fint, den kan læse alle cd'er på nær denne. Og jeg lukker tråden nu, da jeg har fundet en anden måde at løse problemet på. Og der er ingen der for nogle point, da jeres forslag ikke har virket.
Avatar billede fromsej Praktikant
16. maj 2003 - 00:58 #14
Så må du da meget undskylde at vi har spildt din kostbare tid med vores ubrugelige svar. :o(
Avatar billede aovergaard Nybegynder
16. maj 2003 - 01:15 #15
Hvis det kun er denne ene cd som den ikke kan se, så må det være en F40 fejl.
Avatar billede stoffer2002 Nybegynder
16. maj 2003 - 11:51 #16
Aner ikke hvad du snakker om. Men jeg kan da godt sige hvad jeg gjorde jeg opdateret drevets Firmware og så virkede det uden problemer.
Avatar billede halifax Nybegynder
16. maj 2003 - 12:43 #17
Jammen, så er problemet jo løst og løsningen er oplyst og dermed tilgængelig for alle brugere.
Så luk dog spørgsmålet!    :)
Avatar billede stoffer2002 Nybegynder
16. maj 2003 - 13:25 #18
det har jeg sådan set gjort engang. Men okay, tråden er nu lukket.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
16. maj 2003 - 14:37 #19
Nej du har ikke lukket endnu. Læg selv et svar og accepter dette før kan dit spørgsmål ikke lukkes.
Avatar billede stoffer2002 Nybegynder
16. maj 2003 - 22:46 #20
Okay tak, det vidste jeg ikke. Tråden er nu lukket
Avatar billede stoffer2002 Nybegynder
16. maj 2003 - 22:47 #21
hmm, det kan jeg ikke finde ud af, så jeg fodeler pointne så i begge for 50 point hver
Avatar billede stoffer2002 Nybegynder
16. maj 2003 - 22:48 #22
Sådan lukket
Avatar billede aovergaard Nybegynder
31. maj 2003 - 21:28 #23
Takker så for point:)