Avatar billede woopes Nybegynder
14. maj 2003 - 15:51 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

D-link DI-604 router skaber problemer...

Jeg har lige fået sat en D-link DI-604 Router til mit modem. Jeg har TDC ADSL(Bredbånd)

1.Når jeg spiller online spil, er det ligesom at nettet kobler fra et par sekunder. Jeg får et lag med en varrighed på ca. 1-2 sekunder. Det er ret underligt fordi mit internet havde ingen problemer før jeg fik routeren.

2. Når jeg åbner en port, skal jeg fjerne alt teksten og så lukke programmet ned ellers duer det ikke. Men igen så når jeg rebooter forsvinder den port jeg har åbnet.

//woopes
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
14. maj 2003 - 17:34 #1
hva firmware køre routeren med.. sikkert nok 1.62b1. mit svar.. prøv at opdater den.. her er linket.. firmware v 1.80 hent den.. http://tsd.dlink.com.tw/info.nsf/download%2FInternet+Gateways?OpenView&Start=1&Count=30&Expand=2#2
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
14. maj 2003 - 17:34 #2
løser til nogle små problemer.. ;8)
Avatar billede woopes Nybegynder
14. maj 2003 - 21:08 #3
Virker firmwaren også med de routere der er blevet sendt til Danmark?
Avatar billede woopes Nybegynder
14. maj 2003 - 21:15 #4
"If your current firmware is version 1.6x, you have a European version of this router and this upgrade will not work"

- Og jeg har en European. HW: b1 FW: 1.62 b2
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
14. maj 2003 - 21:53 #5
ja den den gør.. har selv en som lige er blevet opdateret med 1.80.. du kan rolig gøre det..
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
14. maj 2003 - 22:10 #6
kun european routers are with firmware versions 1.62.. US routers are with firmware versions 2.60
Avatar billede woopes Nybegynder
14. maj 2003 - 23:32 #7
"If your current firmware is version 1.6x, you have a European version of this router and this upgrade will not work", der står jo at den ikke vil due hvis man har 1.6x versionerne
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
15. maj 2003 - 17:23 #8
ja men hvor downloader du fra??? www.dlink.com ?? på den side kan du ikk downloade firmware, for det er kun forbeholdt US Routers... brug mit link http://tsd.dlink.com.tw/info.nsf/download%2FInternet+Gateways?OpenView&Start=1&Count=30&Expand=2#2 for jeg har selv brugt det.. mit gamle firmware var af version 1.62.b2 nøjagtig magen til din.. hvis du stadigvæk er i tivl så læs de spørgsmål jeg oprettede vedrørende msn messenger..
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
15. maj 2003 - 17:25 #9
Avatar billede woopes Nybegynder
15. maj 2003 - 20:59 #10
Nu er det jo ikke lige MSN jeg har problemer med...
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
15. maj 2003 - 21:29 #11
Hvis du ikk snart tror på mig så glem det bare.. Jeg har bare ret, men er da ligemeget... Men her kan du se forbedringerne... Fik dette fra Support
www.dlink.dk tilsendt via email..
*************************
Section C. CHANGE HISTORY
*************************

*** V1.70b7 TO V1.80

1.Fix acheduling default value

2.Fix syslog

3.Add DDNS --> TZO.COM

4.Reset to default --> IP: 192.168.0.1 Password:''(a space)

5.Add Inbound IP filter function

*** V1.70b6 TO V1.70b7

1.Add SPI Mode

*** V1.70 TO V1.70b6

1.The DI-604 has published AM-RISC (cpu mode) F/W.

2.include scheduling, routing function.

*** V1.62b2 TO V1.70

1. Rework WEB Configutation User Interface.

2. Add Schedule function.

3. Fix Dhcpd renew bug in some special case.

4. Support MSN Audio chat to WinXP & Win2K.

5. Add XBOX support.

*** V1.61b7 TO V1.62b2

1. Improve the response time of Web configuraton.

2. Solve lock-up issues when accessing web user interface.

*** V1.61b7

First release.
Avatar billede woopes Nybegynder
16. maj 2003 - 14:33 #12
Det kan godt være du har ret, men vil ikke fuckke det hele op pga. at du siger at det duer med den driver. D-Link siger jo selv at driveren ikke duer til deEuropæsike routere. Så jeg venter lige lidt endnu...
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
16. maj 2003 - 18:21 #13
Hvis du går ind på www.dlink.dk den danske hjemmeside og beder om support får du en mail med det som jeg skriver... her fik jeg nøjagtig det samme som jeg downloaded fra linket.. Og "If your current firmware is version 1.6x, you have a European version of this router and this upgrade will not work" har du jo fundet på www.dlink.com og det passer jo ikk sammen, men mit link og support fra www.dlink.dk er de samme og de virker.. tror du ikk jeg undersøger sådan noget først for jeg ved sku hva der sker hvis man opdater med en forkert version (kan samlignes med opdatering af bios) står i værste fald eprom chippen af..
Avatar billede larsmpetersen Nybegynder
24. maj 2003 - 14:37 #14
Min første DI-604 var helt død. Jeg byttede den til en ny i butikken, den havde firmware 1.62b2. Den havde problemer med firewallen, hvis man blot åbnede én port var alle porte pludselig åbne. d-link support sendte mig en firmware 1.62b6 som skulle løse problemet. Til min store overraskelse er firewall funktionen helt fjernet fra 1.62b6 ! Imens jeg var igang med at konfigurere routeren mistede jeg kontakten til den. Jeg kontaktede support endnu en gang, fik et RMA nummer og sendte den ind til rep. Det er nu 4 mdr siden jeg købte min di-604, og jeg har endnu ikke set dens firewall fungere til trods for at det er en af de parametre der bliver fremhævet i annoncer og på æsken. Faktisk er jeg så pissed at jeg overvejer at købe en helt anden router, og glemme alt om d-link.
Som i kan høre er jeg ikke imponeret over d-link, det var det sidste produkt jeg købte fra dem. Næste gang vælger jeg helt sikkert et andet fabrikat.
Har kigget på SMC Barricade routeren til 499,- hos computercity. Er der nogen der har erfaringer med den? Specifikationerne ser godt ud til prisen, men det gør de jo også for DI-604.
Avatar billede woopes Nybegynder
10. januar 2004 - 18:31 #15
Lukket, rdet kunne gøre med en opdatering af routeren.