Avatar billede zak_mckraken Nybegynder
14. maj 2003 - 15:02 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Manglende ikoner

Mine ikoner er begyndt at forsvinde. Eller det vil sige grafikken forsvinder. Navnene er der stadigvæk og man kan stadig trykke på dem osv. Jeg har lagt mærke til at det primært er shortcuts det går ud over. Meget irreterende...

på forhånd tak!
Zak
Avatar billede blebuks Nybegynder
14. maj 2003 - 15:03 #1
smid en repair funktion i, det skulle ordne det
Avatar billede zak_mckraken Nybegynder
14. maj 2003 - 15:15 #2
en repair funktion? kan du forklare det?
Avatar billede fromsej Praktikant
14. maj 2003 - 15:17 #3
Det kan være virus.
Prøv en scanning først her:
http://housecall.trendmicro.com/ - online virusscan
Avatar billede lrd Nybegynder
14. maj 2003 - 15:19 #4
Ja virus er nok nærmere hvad der er galt
Avatar billede lrd Nybegynder
14. maj 2003 - 15:20 #6
hvilke os har du
Avatar billede zak_mckraken Nybegynder
14. maj 2003 - 15:36 #7
win. xp
Avatar billede lrd Nybegynder
14. maj 2003 - 15:37 #8
prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

Hvis du skulle komme til dette :-)
Avatar billede michaels Nybegynder
14. maj 2003 - 15:38 #9
Prøv at bruge TweakUI til Windows XP - den har en funktion til at fixe ikoner.

http://download.microsoft.com/download/whistler/Install/2/WXP/EN-US/TweakUiPowertoySetup.exe
Avatar billede fromsej Praktikant
14. maj 2003 - 15:39 #10
lrd>>God vejledning, den må have taget dig lang tid at skrive.*GH*
Zak>>Tjek for virus først, ikke at jeg har så meget at have det i, men jeg har altså en mistanke.
Husk at slå systemgendannels fra før du scanner.
Avatar billede michaels Nybegynder
14. maj 2003 - 15:39 #11
Prøv lige mit bud først - den er væsentligt hurtigere at teste, og man risikerer ikke at der er programmer der ikke virker bagefter ;-)
Avatar billede lrd Nybegynder
14. maj 2003 - 15:41 #12
Nå det mener du fromsej :-) hvorfor skrive det når man kan søge på E efter emnet Spild af tid du :))
Avatar billede fromsej Praktikant
14. maj 2003 - 15:42 #13
*G*
Avatar billede zak_mckraken Nybegynder
14. maj 2003 - 15:45 #14
Tak til jer alle, men michaels løsning virkede...takker!
Avatar billede lrd Nybegynder
14. maj 2003 - 15:45 #15
Herligt det lykkedes :-)
Avatar billede michaels Nybegynder
14. maj 2003 - 15:46 #16
Cool - det er i øvrigt et lækkert program til en masser små ting - så man kan få sin windows lige som man vil have den :-)
Avatar billede zak_mckraken Nybegynder
14. maj 2003 - 15:47 #17
ok...tak igen. Har jeg givet dig point osv? (første gang jeg bruger eksperten)
Avatar billede lrd Nybegynder
14. maj 2003 - 15:50 #18
Gider du ikke smide linket til siden michael?? vil godt lige kikke den ud selv :-)
Avatar billede fromsej Praktikant
14. maj 2003 - 15:51 #19
zak>>Points er givet, velkommen til Eksperten, måske kunne du læse den her:
http://www.ebruger.dk/faq.asp - Eksperten: Sådan gør jeg.
Avatar billede michaels Nybegynder
14. maj 2003 - 16:20 #20
lrd>> http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

Diverse småprogrammer til Windows XP - TweakUI er klart det mest brugbare hvis du spørger mig, men nogen af de andre er også søde ;)
Avatar billede dompap Novice
29. november 2003 - 00:09 #21
Fantastisk - det virkede skam også for mig - til orientering til andre brugere skal man efter at have kørt setup-filen finde programmet under start - programmer - powertoys for windows (man kan nemlig ikke selv vælge sti til programmet).
I programmet er det den nederste funktion - repair.

Dette var blot til orientering.

M.v.h.

Dompap