Avatar billede madiedk Nybegynder
26. november 2000 - 13:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

cdrom for computer til at fryse

nogle gange når jeg putter en cdrom i mit cdrom drev fryser min computer, jeg har 3 drev og det er lige meget hvad for et af dem. så fryser den, jeg kna godt bevæge musen rundt, men ikke andet. det er både i win98 og win2000
Avatar billede denboj Nybegynder
26. november 2000 - 13:24 #1
det kan være at du mangler en ide driver - Eller også kan der være noget galt med enten ide controleren eller ide kablet.
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2000 - 16:12 #2
Det kan også være dine indstillinger inde i BIOS.
Avatar billede denboj Nybegynder
26. november 2000 - 16:14 #3
for at komme videre er du nød til at fortælle mere om dit system - vigtigst af alt - hvilket motherboard bruger du.

Du kan jo selvfølgelig lige prøve at bytte lidt rundt på dine ide kabler i første omgang og se om du kun får fejlen med nogle opsætninger eller om du får den uanset hvordan det er sat op
Avatar billede madiedk Nybegynder
27. november 2000 - 12:16 #4
det er asus a7v bundkort, og aopen 1640 16/40x dvd. 850 mhz thunderbird. det er lige meget om det er win 98 eller win2k eller hvad for et drev det er. og det er sket med 2 forskellige cdrommer, som virker fint i min anden maskine
Avatar billede brianlund Nybegynder
27. november 2000 - 23:16 #5
Jeg har haft samme problem. Gå ind for instillingerne på dit cd-rom drev under enhedshåndtering og fjern fluebenene for dma og de andre tingenoter(ka´ ikke huske hvad de hedder). Genstart og det skulle virke :-)
Avatar billede tex1 Nybegynder
30. november 2000 - 09:59 #6
har du cddrevet på samme controler som din HDD kan det godt sløve en del ellers prøv at lukke nogle virusprogrammer ned hvis du køre med det det kan godt få systemet til at hænge