Avatar billede smoothj Nybegynder
14. maj 2003 - 13:32 Der er 2 kommentarer

Dosnavne i Windows XP Pro/Office 97 Pro miljø

Kære Alle

Jeg har en Access 97 database kørende på en maskine med Windows XP Pro. Det bekymrende er, at når jeg åbner filen, skriver den DOS repræsentationen af navnet i databasevinduet (øverst til venstre i den blå linie), den giver også ldb filen samme navn. Hvis jeg komprimerer databasen, ender den med at få DOS navnet, selvom jeg komprimerer til samme fil.

Altså omdøber nogen/noget min base under komprimeringen. Det kan jeg ikke lide. Jeg har ikke testet andre funktioner, så jeg ved ikke, om det kun sker med komprimering. Jeg har foretaget samme øvelse med Windows 98/Office 97 Pro - her virker det fint.

Var meningen ikke, at DOS døde helt med XP ?

Er der nogen, der har oplevet det samme ? eller har en idé/løsning ? Der er 100 stærke på spil.

På forhånd tak

Mvh/

Svend Jensen
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
14. maj 2003 - 14:12 #1
Jeg tror aldrig på at DOS dør!!.... det håber jeg ihvertfald ikke, jeg bruger stadig nogle enkelte DOS kommandor til små ting og sager... som jeg ikke kan gøre med windows!!
Avatar billede smoothj Nybegynder
28. maj 2003 - 09:59 #2
Ingen, der - ellers - har en kommentar ?