Avatar billede mediaals Nybegynder
14. maj 2003 - 11:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

insættelse af ClickTag

Jeg skal lave et flash banner, indenholde et ClickTag, den må ikke bare linke til en given side......

De har sendt mig scriptet

on (press)
{
getURL (clickTag, "_blank");
}

Men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg bruger det. Skal jeg intaste den givne side som banneret skal linke til?
Jeg er helt væk, har prøvet flere kombinationer, men kan ikke se det hjælper.

Mediaals
Avatar billede jakwag Nybegynder
14. maj 2003 - 11:19 #1
du skal f.eks. lægge det på en usynlig knap der fylder hele banneret.

Clicktag bruges, så dem der lægger banneret på slev skriver hvilket link der skal være på banneret og så de kan lave en statistik over hvor mange clicks der har været på banneret.

: ) Jakob
Avatar billede mediaals Nybegynder
14. maj 2003 - 11:22 #2
det vil sige når jeg indsætter scriptet, så skal der bare under
URL: stå "ClickTag"
under window stå "_blank"
og variables stå "don't send"
Avatar billede mediaals Nybegynder
14. maj 2003 - 11:25 #3
altså bare paste scriptet ind i min actions.......
Avatar billede jakwag Nybegynder
14. maj 2003 - 11:25 #4
Yep.
Avatar billede jakwag Nybegynder
14. maj 2003 - 11:28 #5
Nej,

Det skal ligge på en knap.
Avatar billede jakwag Nybegynder
14. maj 2003 - 11:31 #6
du kan også ligge det på et movieclip hvis det er. Men så skal koden lige ændres lidt.

Jeg synes du skal lave en usynlig knap. Lav en knap som kun har grfik i den sidste frame, altså HIT framen.

Knappen skal være lige så stor som banneret.

Læg scriptet på knappen.

: )
Avatar billede mediaals Nybegynder
14. maj 2003 - 11:34 #7
det er det jeg har gjort....
Lavet en usynlig knap i øverste spor, som er lige så langt som resten af filmen, og der i indsat scriptet i actions.......
Så er det dem der programere siden det skal ligge på, der klare det med hvor den skal linke hen......
Avatar billede jakwag Nybegynder
14. maj 2003 - 11:35 #8
Ja, så skulle det virke.
Avatar billede mediaals Nybegynder
14. maj 2003 - 11:38 #9
tak... så vil jeg bare få det sendt afsted, og håbe det er rigtigt..... :)