Avatar billede 29720689 Nybegynder
14. maj 2003 - 10:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Er denne side brugervenlig?

Hej!

Jeg har brug for noget Ros/ris af denne side (www.mobilegamer.dk)

Kom gerne med foreslag om forbedringer og evt. ros af gode ting ved brugervenligheden.

På forhånd TAK;-)

www.mobilegamer.dk
Avatar billede jensendk Nybegynder
14. maj 2003 - 10:20 #1
Teksten på foretukne bør ændres til tilføj til foretrukne.
it chart ikon vrker ikke, men ellers virker den nem og ligetil at gå til. Thumbs up
Avatar billede superanden Nybegynder
14. maj 2003 - 10:21 #2
Det må jeg sige den er virkelig flot... Ikke så tit man ser så meget til alle de faverige hjemmeside - dejligt med lidt forandring.

din menu gør også siden lidt mere interessant, og så er det godt at det kun er teksten der loades ved klik på menuen.

det eneste minus er at forsiden er ret tung
Avatar billede superanden Nybegynder
14. maj 2003 - 10:22 #3
jensendk <-- der kommer jo en ALT funktion hvor der står gør til startside eller føj til foretrukkende
Avatar billede kasperlund78 Nybegynder
14. maj 2003 - 10:23 #4
Generalt en nem side at finde rundt på! Du kunne evt. fede div. chart bannere, som du har gjort med dine ander bannere. De virker lidt forvirrende og det går ud over brugervenligheden.

Alt i alt en flot og rigtig enkel side! Man brude kunne finde hva man søger efter...
Avatar billede superanden Nybegynder
14. maj 2003 - 10:26 #5
under dine politoner kan man ikke hører dem :-/
Avatar billede kasperlund78 Nybegynder
14. maj 2003 - 10:28 #6
Det må jeg give superanden ret i(tilføj til foretrukne) Det virker da logosik nok.
Det er også rigtigt at foresiden er lidt tung! Men herligt med farverne inden på din hovedside ændre sig, alt efter hvilken menu-punkt der trykkes på!
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2003 - 11:00 #7
Har vi en flerbruger her?

Eller er det et dårligt maskeret forsøg på at overføre point til kasperlund 78 som tilsyneladende selv er ejer af siden?

http://www.eksperten.dk/spm/352128
http://www.eksperten.dk/spm/342651

Uanset hvad er kasperlund78, 29720689 og asse0 anmeldt
Avatar billede fangel Nybegynder
14. maj 2003 - 12:02 #8
Denne side er optimeret til Microsoft Explorer 5.5 - Opløsning: 1024 x 768

sagt før, (i et af de andre spørgsmål du / ven har oprettet) er uendeligt grimt at skrive...

ang. browser:

1) hvis du enelig skal skrive det, så skiv Internet Explorer... (Explorer er stifinderen)
2) du skal ikke skrive det! IE er en browser som ikke opfylder alle kodekrav, og er ligeglad med om sider er skrevet i forkert HTML...
3) det eneste det siger om dig er at du ikke har gidet sætte dig ind i hvordan sider skal kodes, og du sådan set er ligeglade! at du ikke gidder bruge den time ekstra på at få det til at se ordentligt ud i alle browsere

ang. opløsningen:

1) hvis du endelig skal skrive det, så skriv noget i retningen af "Siden er lavet til at kører med en indvendig vindue størrelse på ***x***
2) du skal ikke skrive det! det har absolut ingen mening at skrive det... jeg kører 1280x1024, men hvem siger jeg kører fuldskærm? det er der ingen der ved?
3) igen, det eneste det siger er at du ikke lige gidder lave en side med skalerbart design...

en lille statestik ang. browser og opløsning: (taget fra min egen side)
browser:
Microsoft Internet Explorer  (97,55%)    (heraf ca 80. over 5.5)
Netscape                        (2,04%)
Opera                              (0,41%)

opløsning:
1024 x 768        (55%)
800 x 600        (28%)
1280 x 1024        (8%)

ALTSÅ, du har nok ret med at de fleste bruger opsætninger der kan det du siger, men det er da syndt at måske 1/3 ikke kan se din side ordentligt... bare fordi du ikke lige har ville bruge 1-2 timer på at lave det ordentligt...

Morten
Avatar billede fcs Novice
15. maj 2003 - 23:19 #9
kasperlund78, 29720689 og asse0 deaktiveres for flerbrugeri

FCS/Coadmin
Avatar billede skovenborg Nybegynder
14. juni 2003 - 19:12 #10
er enig med dea_pg - du skal ALDRIG skrive sådan noget. Det signalerer at man igrunden er ligeglad med alle andre som ikke har lige præcis de samme indstillinger som en selv. Et godt tip er at lave siden, så den i hvert fald passer til 800x600 og så ikke bruge absolute værdier til dine frames, men i stedet procent.

Ellers fin og overskuelig side, med godt nok design. Bare ret det der med opløsningen til, så er den næsten perfekt ;-)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
14. juni 2003 - 19:53 #11
angående browserstatestiken vil jeg nok mere regne med at omkring 10-20% bruger andre browsere end IE, hvis ikke flere. Det er meget forskelligt hvad de statestikker siger, afhængigt af hvad for en slags side det er. Du skal også regne med de mange som ikke bruger Windows, og som derfor næppe bruger Internet Explorer.
Avatar billede fangel Nybegynder
14. juni 2003 - 22:43 #12
skovenborg => vi må desværre indse at der (desværre) ikke er så mange der bruger andet end pro-MS ting.
hoved delen af den der ikke kører MS, bruger Mac, og der findes også en IE til Mac, som er mindst lige så (hvis ikke mere) dårlig!

Pro-GPL ! eneste vej frem!

Morten