Avatar billede fuglen Nybegynder
14. maj 2003 - 08:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Jmail - for mange adresser

Jeg har et problem med Jmail.

Min Databse indeholder knap 600 personer der skal modtage en nyheds-email, som sendes via Jmail.

Men hver gang jeg sender, får jeg en fejlmeddelelse der siger :

"Active Server Pages error'ASP 0113`

Script timed out

/newsletter_send.asp

The maximum amount of time for at script to execute was exceeded. You can change this limit by specifying a new value for the property Server. ScriptTimeout or by changing the value in the IIS administration tools."

Er det fordi der er for mange adresse at sende til ?

Hvordan deler man evt. databasen op, så den tager den i mindre bidder ?
Avatar billede mekaniker Nybegynder
14. maj 2003 - 08:31 #1
Prøv at sætte denne linie ind i toppen af scriptet:
Tallet er antal sekunder som scriptet har til at eksekvere sig.

Default er den vist nok 90 sek.

<% server.ScriptTimeout = 10000 %>
Avatar billede mm12010 Nybegynder
14. maj 2003 - 08:46 #2
det er alt for lang tid tid.

du bør nøjes med 300 så du ikke slår serveren ihjel hvis der er fejl i scriptet
Avatar billede michaels Nybegynder
14. maj 2003 - 08:52 #3
Hvis du sender gennem en MS smtp server kan det anbefales at du bruger NQ functionen i JMail! Den er meget hurtigere:

http://www.dimac.net/websites/dimac/website/products/w3JMail/{C7EFB42E-5C6C-49D4-91B7-00C7E9388A96}?exId={E6BAC312-D421-46CF-A1D3-4F8292A45D27}