Avatar billede harry Nybegynder
14. maj 2003 - 02:10 Der er 20 kommentarer

Win XP Pro virker ikke mer men det gør Win 2000 Pro?

Hej jeg ville overclock min CPU og det ville min PC ik lige væer med til så jeg kom desvæer til og skulle indstaler Windows igen :-( Men det kan jeg såmånd oxo godt gå med til selvom det da er træls! Men nu kommer vi til det jeg ik fatter!? Jeg formatert mit C: drev HELT alså ikke baer slettet det på den hurtige måde i ved godt ;-)Det gik så findt med at indstaler Windows XP Pro igen lige indtil at jeg skulle idstaler driveren til Windows XP igen som jeg heletiden har kørt med under Windows XP men nu er den så kommen i tanke om at den driver virker alså kun til Windows 2000 Pro nu og det fatter jeg alså ikke logikken i når den samme driver virker fint på en af mine venners PC og den driver han har til hans Window XP er den han har fåde af mig som ik virker med min Windowz XP mer og jeg har prøvet og dowloade en ny driver men den ter sig ligsådan under Windowz XP. Windows skriver efter at jeg har indstalret driveren til mit grafikkort at (Forsiket Skrivning Mislykkes) og jeg har SG prøvet hele 7 X nu! :-(
Og ja jeg har oxo haft pillet bateriget ud af mit bundkort for at få BIOS sat tilbage til (Factory Standart) Har i nogen bud for det her ville jeg ikke selv tro hvis der var nogen der skrev det til mig ;-)

Mvh. Harry
Avatar billede aovergaard Nybegynder
14. maj 2003 - 02:22 #1
Hvad hedder dit kort?
Avatar billede harry Nybegynder
14. maj 2003 - 02:28 #2
Aovergaard> ATI Radeon 7500 :-)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
14. maj 2003 - 02:33 #3
Avatar billede harry Nybegynder
14. maj 2003 - 02:39 #4
Aovergaard> Tak men det er jo ik nåde svar på hvorfor den driver som jeg har på en CD ikke virker mer med XP som den gjoer før og nu lige pluselig ik gør med Win XP mer? :-(

Mvh. Harry
Avatar billede aovergaard Nybegynder
14. maj 2003 - 02:49 #5
XP systemet forlanger nogle helt specielle driver. Det er utrolig så følsomt dette system er overfor alt hvad der hedder drivere samt for ram. Du er heldig at kunne installere XP for den mindste lille bitte fejl i ram, og du vil ikke kunne installere.
Fint nok at din driver virkede før, men det var på et andet styresystem, nyt styresystem, nye drivere, sådan er det bare.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
14. maj 2003 - 02:52 #6
Troede egentlig at du kørte med 2000 før og at det var denne driver som ikke virkede, men kan se at du også før kørte med XP. Der må være sket en lille ting da du clockede maskinen, som har gjort at du nu skal bruge en anden driver, det lyder godt nok underligt, men sådan er det jo i computer verdenen der er så meget man ikke forstår hvorfor sker.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
14. maj 2003 - 02:53 #7
Virker den driver jeg gav dig, det skulle den meget gerne gøre?
Avatar billede harry Nybegynder
14. maj 2003 - 02:54 #8
Aovergaard> Jeg ved godt at Windows XP er et meget følsomt OS! ;-)
Men det jeg skriver er jo at den driver jeg HAR og som jeg brugte før oxo til Window XP nu kun virker til Windows 2000! Men den SAMME driver virket jo FINT før til Windows XP så det er nåde sludder du skriver SORRY ;-)

Mvh. Harry
Avatar billede harry Nybegynder
14. maj 2003 - 02:56 #9
Glemte lige at sige at mine RAM er (Samsung PC-2700 1 PARTS! :-)
Og det er dem som Windos XP har virket med hele tiden :-)

Harry
Avatar billede harry Nybegynder
14. maj 2003 - 03:04 #10
Aovergaard> Jeg har jo prøvet med en ældrer driver fra ATI af :-)
Og den virket heller ikke! :-( Så driveren til mit kort virker ikke mer under Windows XP ellers har det vriket fint alle 7 X jeg har prøvet og indstaler LORTET igen!

Mvh. Harry

Og nu går jeg i seng :-)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
14. maj 2003 - 03:05 #11
Ja jeg havde set forkert, men det var også lidt kringlet skrevet i din beskrivelse. Svaret er stadig det samme som lige før. Der må være sket noget da du clockede din puter, som gør at den nu ikke mere kan bruge den driver som du brugte før. Det er helt normalt at den driver du brugte før både virker på XP og på 2000. Derimod den driver jeg har givet dig link til, virker kun på XP så installer den i stedet for. ---Og nu hjælper det ikke at du siger "jamen den virkede før" det gælder ikke for det gør den jo ikke mere.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
14. maj 2003 - 03:05 #12
Jeg vil også i seng. Nat
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. maj 2003 - 07:50 #13
Disse skulle være drivernee til alle windows versioner.
http://mirror.ati.com/support/drivers/winxp/radeonnowdm-xp.html?cboOS=Windows+XP&cboProducts=RADEON+7500&eula=&choice=agree&cmdNext=Next

Det er sikkert disse drivere du allerede har. I installations proceduren står at du skal ind i tilføj/fjern programmer og afinstallere alt hvad der har med ATI-drivere før du forsøger at installere driverne igen. Måske det er det der ligger og driller, så prøv det.
Avatar billede harry Nybegynder
14. maj 2003 - 10:55 #14
Tonnybrandt> Jeg har driveren til Win XP og DET er den rigtige! ;-)
Og som jeg oxo skrev så virker mit system ikke selvom min HD lige
er blevet formateret for ligså snart den driver som har virket HELETIDEN
bilver indstaleret viker Window XP ik mer! :-( Og ja jeg har prøvet med andrer ældrer driver fra ATI som oxo fint har virket før under Win XP men de virker heller ik mer :--(

Mvh. Haryy
Avatar billede harry Nybegynder
14. maj 2003 - 10:59 #15
Aovergaard> Ja jeg ved godt at det er HELT normalt at en driver virker til begge OS for den er bergnet til begge OS! ;-) Trode du viste at når man piller bateriget 0 stiller man sin BIOS og så kan der jo ik længer væer noget som ikke var som det var før jeg fik mit motherboard?

Mvh. Harry
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. maj 2003 - 11:06 #16
Harry, jeg er helt enig med dig i at hvis du har en driver som tidligere har virket til en xp, ja så skal den sørme også stadig virke selvom du geninstallerer xp.
Så jeg vil råde dig til at gå i fejlsikret tilstand, gå ind i enhedshåndteringen og fjerne alt hvad der lugter af grafikkort derinde. Klik også oppe i menuen, hvor der er et menupunkt, hvor du kan få den til at vise skjulte enheder.
Boot herefter op i normal mode igen og prøv at installere driveren igen.
Avatar billede harry Nybegynder
15. maj 2003 - 15:37 #17
Tonny Brandt> Jeg kan ik engang gå i fejlsikret tilstand har prøvet Windowz ryger serijøst ned når driveren til mit grafikkort er blevet indstalert :-(
Tror at jeg må prøve og vente til i morgen når den nye driver fra ATI kommer :-)men det hjælper SG nok heller ik nåde?

Mvh. Harry
Avatar billede zanta666 Nybegynder
17. maj 2003 - 19:45 #18
Blot en tanke....
Har du forsøgt med et andet grafikkort ??? Dette ville være en fin ide da der sagtens kunne være sket noget med kortet i forb. med overclocking af din maskine... Du skal jo huske på det ikke kun er FSB'en du hæver men hastigheden på stort set alle busser i pc'en... Så på den måde kan du have overbelastet kortet ved at definere en for høj frekvens til AGP bussen...
Så hvis det er muligt så lån din vens Radeon og se om ikke dit system nu vil acceptere driveren...
Avatar billede harry Nybegynder
18. maj 2003 - 14:51 #19
zanta666> Det kan vel ikke væer tildfældet når der overhovdet ikke er
nogen problemer under Windowz 2000?

Mvh. Harry
Avatar billede aovergaard Nybegynder
11. juli 2003 - 16:19 #20
Lukketid.