Avatar billede johannielsen Nybegynder
13. maj 2003 - 20:51 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Kabellængde og SVHS vs. Composite

Hvor meget har kabellængden at sige for billedets kvalitet... Jeg lånte et 1 meter composite, flyttede min computer hen til fjernsynet og testede. Det så fint ud.

Jeg har hørt SVHS skulle være bedre...da min computer står en 6-7 meter fra fjernsynet, købte jeg 10 meters SVHS. Men billedet flimrer meget - i forhold til composite, der dog var 1 m.

Kan de 9 meter virkelig betyde meget? - eller er det mon signalet der bliver forstyrret?
Avatar billede johannielsen Nybegynder
13. maj 2003 - 20:54 #1
Kan det evt. have noget at sige at composite kablet blev sat til foran og SVHS via Scart?
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2003 - 20:55 #2
Jeg har også 10 meter S-vhs kabel og kvaliteten er fremragende hos mig. Hvilket grafikkort har du?
Avatar billede johannielsen Nybegynder
13. maj 2003 - 20:59 #3
Et halvgammelt TNT2...

Men jeg har lige gjort en opdagelse: Kvaliteten bliver meget bedre hvis man sætter composite adapteren på og sætter samme kabel til via fronten, fremfor SCART...sært...
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2003 - 21:02 #4
ja, meget. Hvad vælger du på fjernsynet, kan du her vælge mellem RGB og S-VHS?
Avatar billede johannielsen Nybegynder
13. maj 2003 - 21:03 #5
Hmm...jeg vil jo helst have stikket i bagpå - da der er en klap foran
Avatar billede johannielsen Nybegynder
13. maj 2003 - 21:04 #6
Har lige prøvet at skifte scartindgang uden held...
Avatar billede johannielsen Nybegynder
13. maj 2003 - 21:08 #7
Jeg har i øvrigt et lidt gammelt Sony Triniton 25" - hvis det kan hjælpe nogen?
Avatar billede the_collector Novice
13. maj 2003 - 23:06 #8
Det er underligt at kvaliteten bliver dårligere med svhs end med composite. Det burde være omvendt. Måske der er noget i vejen med dit svhs kabel? Der kan sagtens være knækket en leder inde i kablet. Man kan ikke se det på kablet at det er i stykker.
Avatar billede johannielsen Nybegynder
13. maj 2003 - 23:11 #9
Det tror jeg ikke - da hvis jeg forlænger kablet med en composite-konverter og sætter den til fronten bliver resultatet meget bedre end bare SVHS. Det er altså sært...

Kan Scart-indgangen være i stykker? - eller måske boxen?
Avatar billede johannielsen Nybegynder
13. maj 2003 - 23:15 #10
Jeg bruger forresten TVtool - skal man mon indstille vigtigt der? - jeg har valgt SVHS - og ikke composite.
Avatar billede the_collector Novice
13. maj 2003 - 23:22 #11
Begge kan godt være i stykker. Har du en video eller dvd afspiller, så kan du afprøve om scart-indgangen virker.
Avatar billede johannielsen Nybegynder
13. maj 2003 - 23:28 #12
Heeey, jeg prøvede lige for sjovt at sætte den på composite - og så var det billedet meget bedre?!!? - meget mystisk, men hvad? - nu virker det...
Avatar billede johannielsen Nybegynder
13. maj 2003 - 23:28 #13
Lukker - tak for hjælpen.
Avatar billede johannielsen Nybegynder
13. maj 2003 - 23:28 #14
Smid evt. nogle svar, så får i et par point for at have forsøgt...
Avatar billede tre Nybegynder
14. maj 2003 - 08:54 #15
Gætter på at din converter fra S-VHS til Scart omformer signalet fra S-VHS til Composite
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2003 - 09:53 #16
ellers tak, du løste det jo selv :)
Avatar billede johannielsen Nybegynder
14. maj 2003 - 10:31 #17
->tre

Ja, det kan ske...lidt spildt med et SVHS-kabel, men hvad? - det ser jo fint ud. Lukker.
Avatar billede kingster Nybegynder
05. august 2003 - 13:42 #18
Det skal lige siges at et composit kabel på 40-50 meter kun mister utroligt lidt. Det skulle faktisk ikke kunne ses. det skal naturligvis bare være 50 ohms antennekabel!!! og ikke det tynde crap-kabel mange forfandlere sælger!!