Avatar billede deleuran Nybegynder
13. maj 2003 - 20:33 Der er 14 kommentarer

Problemer med at opstarte

Jeg har fået et problem med min PC. Når jeg starter den så tænder den min monitor men ikke andet. For at få den til at opstarte skal jeg trykke på slukknappen og så tænde igen. Derefter booter den rigtigt op. Jeg skal lige sige at det ikke altid er sådan. Ca hver 10 gang er der ingen problemer. Jeg kan heller ikke få den til at opstarte rigtigt ved at trykke på resetknappen. Der skal lukkes helt ned for derefter at starte op igen. Hvad skyldes denne fejl ?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. maj 2003 - 20:39 #1
det lyder som om den går i standby , efter op start.
Men hvilken cp, os ..??
Avatar billede deleuran Nybegynder
13. maj 2003 - 20:46 #2
Jeg har Windows Xp pro, AMD 1400 og 512 ram
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. maj 2003 - 20:55 #3
okay, er lidt bedre til win98.
I win 98, kan man starte på en "kold start", altså hvis man har haft pc slukket på kontakten.
Men et par gode råd er, check din motherboard website, for tit er der en update der løser problemet.
updater dit OS.
Del din drev effektivt op, programmer for sig..osv.
Avatar billede deleuran Nybegynder
13. maj 2003 - 21:02 #4
Alle de ting du nævner har jeg gjort. Jeg skal sige at det er et problem som ikke altid har været der. Maskinen har kørt fint for 3 uger siden. Jeg har prævet at installere Xp på ny men det hjalp heller ikke
Avatar billede Morten Olesen Nybegynder
13. maj 2003 - 21:04 #5
Det lyder skørt. Har du pillet ved indmaden i mellemtiden? Har du set efter om ledningen fra power og resetknappen er rigtigt forbundet eller sidder løst?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. maj 2003 - 21:12 #6
nogen en rensning er en go´ide´, evt. trykluft, støvsuger.
En pc skal lave overtryk.:O)
Avatar billede dennis.h.skov Nybegynder
14. maj 2003 - 15:07 #7
Jeg har prøvet noget lign. med min og det var psu/strømforsyningen, hvis jeg tog strømstikket ud f.eks. og lod det være et minuts tid kunne jeg starte første gang hver gang (så jeg tog stikket ud når jeg gik i seng og puttede det bare i når jeg skulle starte maskinen) har dog købt ny strømforsyning nu
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. maj 2003 - 21:47 #8
sig til når du har fundet løsningen.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. maj 2003 - 00:19 #9
fik du svar
Avatar billede deleuran Nybegynder
23. maj 2003 - 13:58 #10
Det var da utroligt så utålmodig du er. Nej jeg har ikke fundet et svar men når jeg finder et så skal du være den første der får det af vide. OK
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. oktober 2003 - 23:09 #11
er stadig utålmodig..O/
Avatar billede deleuran Nybegynder
14. oktober 2003 - 10:48 #12
Bliv ved med det
Avatar billede bartfreak Nybegynder
21. oktober 2003 - 13:51 #13
har du prøvet system-gendannelse..O)
Avatar billede deleuran Nybegynder
21. oktober 2003 - 14:56 #14
Ja, og jeg har også prøvet at "ghoste" og ny installation