Avatar billede blr Nybegynder
26. november 2000 - 05:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Netscape og ImageMaps

Jeg har en listing af 360 imagemaps paa een side hvilket ikke er noget problem i IE, men siden giver problemer i Netscape.

Er der nogen der ved om det er antallet af imagemaps som goer forskellen eller om der er andre ting som kunne vaere i vejen.

P.S.:
Siden er fremkommet serverside vha. php, men selvom jeg efterfoelgende henter den ind vha. dreamweaver bliver resultatet ikke bedre af den grund.
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. november 2000 - 10:08 #1
Hvad slags problemer?
Dårlig respons.    som når dynamikken bruger al CPU tid
Siden crasher.      som når en rekursion går i løkke
Siden fryser.        som når APIen bliver hylet ud af den
...
Avatar billede blr Nybegynder
27. november 2000 - 06:11 #2
Det der sker er at ALT teksten udebliver - saa naar man holder musen over et image-map-felt saa ser man ikke nogen lille tekst - her er en lille udsnit:

<area shape=\"rect\" coords=\"505,142,517,154\" href=\"../../bennachie/\" alt=\"Bennachie\" title=\"Bennachie\">
<area shape=\"rect\" coords=\"491,167,503,179\" href=\"../../aberdeenshire/\" alt=\"Aberdeenshire\" title=\"Aberdeenshire\">
<area shape=\"rect\" coords=\"486,177,498,189\" href=\"../../deeside/\" alt=\"Deeside\" title=\"Deeside\">

Er syntaxen ikke i orden synes du?
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. november 2000 - 20:08 #3
Jeg har afprøvet med Netscape (version 4.7) og såvidt jeg kan se understøtte Netscape overhovedet ikke alt=\"tooltip tekst\" parametre i links. kun i Images.

Jeg lavede også et imageMap med et link lidti. (og alt både på image og link) Tooltip teksten kom frem på image udenfor linkområdet men når musen var i linkområdet var der ingen tooltip.

Så jeg tror ikke der er noget galt med din kode. Netscape vil bare ikke.
Avatar billede blr Nybegynder
28. november 2000 - 07:25 #4
Tjoo men hvorfor vil den saa godt nogle gange - det er det som er maerkelig. Men der lader ikke til at vaere noget moenster...

hvis du laver en side i dreamweaver med image-map + alt-tekst og bagefter previewer den i netscape saa vil du (hoejst sandsynligt) ogsaa se at den godt kan vise alt-tekster...
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2001 - 08:48 #5
lukke?
Avatar billede blr Nybegynder
18. juni 2001 - 12:33 #6
tjaa