Avatar billede fckcasper Nybegynder
13. maj 2003 - 16:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Router køb til deling af forbindelse

Jeg har en ADSL modem forbindelse på 512 kbs fra orange, som jeg gerne ville splitte til 2 computere. Den køre via USB så man skal kunne splitte den videre til USB så den er lige til sætte i computeren uden at skulle købe net-kort. Jeg har fundet en Router fra D-link som jeg tror kan bruges.

http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1674597896

Den har indbygget switch så jeg mener den skulle kunne gøre bruges.

Jeg ville høre om den kan køre med 2 computer på samme tid uden problemer?

( det skal være en god forklaring )
Avatar billede arne_v Ekspert
13. maj 2003 - 20:45 #1
Jeg kan ikke se noget om USB på den side. Der står RJ45. Og det er
et "normalt" net-kabel.

Generekt er D-LINK's routere meget brugte og meget billige.
Avatar billede fckcasper Nybegynder
14. maj 2003 - 15:35 #2
det er ikke godt nok
Avatar billede arne_v Ekspert
14. maj 2003 - 15:42 #3
Hvad vil du have at vide ?

Den kan forbinde op til 4 computere med en ADSL forbindelse.

Ikke med USB men med normale netkabler til netkort.

Skal du have en beretning for nogen som har prøvet den ?
Avatar billede fckcasper Nybegynder
14. maj 2003 - 15:55 #4
så vil jeg gerne have du kommer med en der kører USB og som kan det samme
Avatar billede arne_v Ekspert
14. maj 2003 - 16:23 #5
Jeg har desværre aldrig hørt om en ADSL router med 4 USB porte
på indersiden.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. maj 2003 - 16:23 #6
Hvorfor ikke krybe til korset og købe de netkort ?

(netkort koster ikke noget idag)
Avatar billede fckcasper Nybegynder
14. maj 2003 - 17:45 #7
der må da være nogen der kan tage et usb stik ind
Avatar billede jpvj Nybegynder
14. maj 2003 - 17:50 #8
Det vil slet ikke kunne betale sig. Hvis du skal gøre det, skal du til at lave noget TCP/IP over USB, og så er priserne muligvis højere, end for tilsvarende ethernet udstyr.

Hvis du vil bruge USB har jeg kun hørt om USB modem, men det er kun til 1 maskine.

Køb en router med 4 porte til 10/100Base-T og dertil et par netkort - det koster ca. kr. 100,- for udemærkede netkort.

JP
Avatar billede bamse82 Nybegynder
20. maj 2003 - 10:49 #9
det er MEGET dyrt at køre det hele via USB porten.... du kan evt. også få et problem med at det ikke er hurtigt nok (v. 1.1). Jeg ville gøre som jpvj sagde. Køb de 2 netkort og så nogle gode lange patchkabler.

Du kan sagtens dele din internetforbindelse med en router, det er intet problem. og D-link routeren er også okay til det du skal bruge den til :)