Avatar billede fireburn Nybegynder
13. maj 2003 - 14:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gem i Database, Flash > ASP > Access

Jeg arbejder på en simpel gæstebog, som skal gemme 3 variabler som bliver skrevet ind i Flash MX til en Access database.

Sådan her ser min Flash MX kode ud:
on (release) {
        name = namex;
        subject = subjectx;
    message = messagex;
        loadVariablesNum("save.asp", 0, "POST");
}

Sådan her ser min ASP kode ud (eller det vigtige af den):
name = Request.Form("name")
subject = Request.Form("subject")
message = Request.Form("message")
set rs = Conn.Execute("INSERT INTO messages  VALUES('" & name & "', '" & subject & "', '" & message & "')")

Jeg har prøvet at lave en Form i en HTML side og submitte til ASP filen, og derved bliver det gemt i databasen.

Men, hvis jeg bruger den form jeg har lavet i Flash siden, ja så bliver intet gemt i min access database...

Hjælp udbedes ?
Avatar billede jerving Nybegynder
13. maj 2003 - 15:30 #1
Nu kan jeg se at du bruger MX, og så vil jeg mene at mine erfaringer med LoadVars er langt bedere end med loadVariablesNum, når jeg skal bruge det i forbindelse m. asp.

Så har du også bedere mulighed for at sende en beked tilbage til flash når det er gemt i databasen.

lav det således i tredet:

function.myResponseFunction(){
statusBesked = this.statusBesked;
}

knapInstanceNavn.onPress = function(){
sendToAsp = new LoadVars();
sendToAsp.onLoad = myResponseFunction;
sendToAsp.name = namex;
sendToAsp.subject = subjectx;
sendToAsp.message = messagex;
sendToAsp.sendAndLoad("aspsidenDerSætterDetIndIDatabasen.asp",sendToAsp,"GET");

Aspsiden:

name = Request.QueryString("name")
subject = Request.QueryString("subject")
message = Request.QueryString("message")
set rs = Conn.Execute("INSERT INTO messages  VALUES('" & name & "', '" & subject & "', '" & message & "')")

Response.Write "statusBesked=Tak for din besked"

Hvis du så laver et textfield i flashsiden med variabelvardien "statusBesked" vises din response.write sætning, når data er gemt.

jerving
Avatar billede jerving Nybegynder
13. maj 2003 - 15:32 #2
Rettelser:

function myResponseFunction(){
statusBesked = this.statusBesked;
}

knapInstanceNavn.onPress = function(){
sendToAsp = new LoadVars();
sendToAsp.onLoad = myResponseFunction;
sendToAsp.name = namex;
sendToAsp.subject = subjectx;
sendToAsp.message = messagex;
sendToAsp.sendAndLoad("aspsidenDerSætterDetIndIDatabasen.asp",sendToAsp,"GET");

}
Avatar billede jerving Nybegynder
13. maj 2003 - 15:38 #3
Du kan samtidig også tjekke om der skete en fejl hvis du laver dette:

function myResponseFunction(){
if(!this.errorcode == 0){
statusBesked = "Det skete deværre en fejl da din besked skulle gemmes;
}else{
statusBesked = this.statusbesked;
}

og retter asp'en til dette:

Response.Write "errorcode=0&statusBesked=Tak for din besked"
Avatar billede fireburn Nybegynder
14. maj 2003 - 11:30 #4
Mange tak! Var lige hvad jeg havde brug for.. Hvis du vil have pointsene så opret lige et svar, så er de dine :)
Avatar billede jerving Nybegynder
14. maj 2003 - 12:10 #5
Selv tak ;o)