Avatar billede anke Nybegynder
13. maj 2003 - 14:37 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

ændring af værktøjlinier

Jeg har oprettet en ekstra værktøjslinie, hvor jeg kan vælge at køre nogle makroer. Det virker udmærket på min lokale arbejdsstation. Hvilken fil skal jeg distribuere for at alle andre brugere på netværket også får denne værktøjslinie.
Avatar billede jkrons Professor
13. maj 2003 - 14:41 #1
Normal.dot eller den skabelon du har valgt at værktøjslinien ellers skal tilhøre.
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2003 - 15:15 #2
jeg ville gemme i en dot fil. Og lægge den i en mappe, som alle kan komme til. Så sætter du den enkeltes word op til at bruge denne dot fil, som en add-inn. På den måde, kan du ændre i filen (Alle brugere skal dog være af word, før du kan ændre (overskrive) dot'en). Vælg Tools - Templates and add-ins vælg add og find din dot fil. Vælg O.K.
Avatar billede rvm Nybegynder
14. maj 2003 - 23:25 #3
Jeg vil ikke bruge add-in, da den taber forbindelsen, når du lukker og åbner Word. For at undgå dette skal der derfor ligges noget kode i Normal.dot, der tilknytter add-in'en hver gang word åbnes - det er ikke en så smart løsning, da brugerne, så ikke "ejer" deres egen Normal.dot, hvor de ligger alle deres egne autotekster, makroer o.s.v.

Jeg vil i stedet forslå at ændre stien til Startup kataloget for brugerne og lade denne sti pege på f.eks. en mappe på et netværksdrv, hvor den ekstra skabelon med værktøjslinien ligger.

Metode:
Vælg Funktioner/Indstilllinger Fanen Filplacering
Væg "Start" og tryk rediger - peg på netværksdrevet og mappen med skabelonen
Avatar billede rvm Nybegynder
14. maj 2003 - 23:27 #4
Ovenstående skal gøre på alle de computere, der skal have adgang til værktøjslinien *S*
Avatar billede rvm Nybegynder
03. juni 2003 - 11:27 #5
Fik du løst problemet?
Avatar billede anke Nybegynder
04. juni 2003 - 11:35 #6
I har sådan set ret begge to. At jeg så ikke kan få lov til at ændre dot-filen må bero på, at vi kører med forhøjet sikkerhed og derfor kræver et godkendt certifikat for at ændre opsætningen. Jeg håber I er tilfredse med at dele point ellers må I brokke jer. Tak for hjælpen
Avatar billede rvm Nybegynder
05. juni 2003 - 00:15 #7
Jeg er godt tilfreds *S* Det vigtigste er jo at hjælpe dig... det med forhøjet sikkerhed i Word er forresten noget mærkeligt noget. Hvis I har et ordentligt virusskjold, er der ingen grund til at lukke for makrokørslen.