Avatar billede thomas_u Nybegynder
13. maj 2003 - 14:11 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

hjælp til at lave password på nogle mapper på min computer

hej jeg har et spørgsmål som jeg håber en af jer her inde kan hjælpe mig med

det ligger sådan at jeg har nogle filer / dokumenter på min computer som jeg godt ville have lagt kode på sådan at hvis jeg trykker på den mappe jeg har valgt at den ikke åbner uden at jeg intaster den kode som jeg selv har valgt at man ikke kan se hva der ligger i den mappe

findes der et godt program til det formål

jeg håber her er en som kan hjælpe mig

med velig hilsen Thomas
Avatar billede mc_goblen Praktikant
13. maj 2003 - 14:13 #1
Hvis du køre NTFS kan du sætte sikkerheds rettigheder på dine mapper.
Avatar billede thomas_u Nybegynder
13. maj 2003 - 14:17 #3
Hej MC jeg køre ftfs hvordan sætter jeg sikkerhed på min mappe
Avatar billede thomas_u Nybegynder
13. maj 2003 - 14:36 #4
det jeg leder efter her er et eller andet program / software som funger på den måde at hvis jeg har sat det op

fungere det på følgende måde lad os sige jeg har en mappe som hedder Privat

når jeg trykker på den skal den ikke åbne den før jeg har intastet en kode

findes der noget som kan det til Winxp
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
13. maj 2003 - 14:43 #5
thomas -> Tjek linket oven over?
Avatar billede arnelars Nybegynder
13. maj 2003 - 14:44 #6
tweak xp pro. 2.0.6 kan alt det der også skkjule drev og så videre.
bare en komentar
Avatar billede thomas_u Nybegynder
13. maj 2003 - 14:45 #7
hvliken en af dem skal jeg vælge ??
Avatar billede jpvj Nybegynder
13. maj 2003 - 14:46 #8
Hvad med PGP? Det er gennemprøvet, sikker kryptografi...

Der er en gratisversion til private brugere. Du kan lave passwordbeskyttede drev, filer osv. og når du dobbeltklikker for at åbne, vises autoamtisk en password box.

JP
Avatar billede thomas_u Nybegynder
13. maj 2003 - 14:46 #9
hvor kan jeg hente det henne ??? altså tweak
Avatar billede thomas_u Nybegynder
13. maj 2003 - 14:47 #10
hvor kan jeg hente det henne ??
Avatar billede arnelars Nybegynder
13. maj 2003 - 14:53 #11
det er et købeprogram men selvfølgelig kan du hente en demo men der er da også andre muligheder.
m.v.h
http://www.tweakxp.com/
Avatar billede thomas_u Nybegynder
13. maj 2003 - 14:56 #12
hvor kan jeg hente PGP henne ??????
Avatar billede arnelars Nybegynder
13. maj 2003 - 15:35 #13
du må bare prøve det her www.google.com og skrive pgp - hvor svært kan det være.
Avatar billede thomas_u Nybegynder
17. maj 2003 - 11:58 #14
ok det virker nu jeg har hentet tweakxp tak for hjælpen til at alle som har hjulpet
Avatar billede thomas_u Nybegynder
17. maj 2003 - 12:01 #15
hvordan deler jeg pointne op så i alle sammen får
Avatar billede mc_goblen Praktikant
19. maj 2003 - 15:41 #16
Hvis du køre Windows XP skal du lige ind i Stifinder -> Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis også Fjerne fluebenet i Brug Enkelt Fildeling.

Herefter kan du højre-klikke på din mappe og vælge egenskaber -> Sikkerhed.

Herunder kan du så se hvilke brugere der kan få adgang til dine mapper :)

Håber det svar kan bruges, og sorry at jeg først skriver nu, men havde helt glemt dit spørgsmål... :)