Avatar billede random_act Nybegynder
13. maj 2003 - 11:15 Der er 13 kommentarer og
4 løsninger

SATA Maxtor vs. SATA Seagate

Maxtor:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374608041
Seagate:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374628084

Hvilken er bedst??
Alle testet eller personlige erfaringer er velkommen som svar.
Avatar billede domino1977 Nybegynder
13. maj 2003 - 11:18 #1
For at være helt ærlig.... så vil jeg hellere købe en Western Digital!!
Avatar billede domino1977 Nybegynder
13. maj 2003 - 11:18 #2
Avatar billede jensendk Nybegynder
13. maj 2003 - 11:22 #3
Diskene er ikke anderledes end deres alm IDE fætre.. SATA interfacet gør ikke den storeforskel..
Avatar billede random_act Nybegynder
13. maj 2003 - 11:22 #4
Interface: Ultra DMA / 100 (IDE)......
Det skal være SATA. Jeg har ikke plads til flere ATA enheder i min maskine...
Avatar billede random_act Nybegynder
13. maj 2003 - 11:24 #5
Jeg har 2 controllere onboard til SATA så de skal lige fyldes inden jeg køber flere controllere kort til ATA. Det er en SATA disk mod en anden jeg skal have svar på. Valget mellem SATA og ATA er lavet.
Avatar billede domino1977 Nybegynder
13. maj 2003 - 11:26 #6
Ok.. har jeg ikke andet at sige, så vil jeg helt klart vælge Seagaten.... har haft en Seagate et par gange... de har alle holdt deres levetid ud, men måtte udskiftes pga. størrelsen...

Så hvis jeg må ligge min stemme, så skal det være ved Seagaten!
Avatar billede chalde Seniormester
13. maj 2003 - 12:10 #7
Enig... seagate.. har 3stk.... en 4 år gammel 3.2gb (kører stadig perfekt) og 1x60gb barracuda IV og 1x80gb 7200.7.... De kører alle sammen perfekt....
Med min 7200.7 får 35615 kb/s i sisoft, og average access time er 7ms (den er opgivet til 8.5ms). Og det samtidig med at mine 21db blæsere overdøver den...
Maxtor kender jeg 2 der er utilfredse med.. den enes døde efter 1 måned, og den andens kører alt for sløvt....
Avatar billede -ljoggel- Nybegynder
13. maj 2003 - 12:19 #8
Jeg er tidligere "Domino1977"..... jeg har ejet en Maxtor og har en splinter Ny Maxtor på mit arbejde....

Når de arbejder lyder de som en cykel med et kort mellem egerne i forhold til en Seagate!!!!
Avatar billede chalde Seniormester
13. maj 2003 - 12:20 #9
anyway... på papiret er seagtaten hurtigst hvad angår access time...
seagate: 8.5ms
maxtor: 9.4ms
Avatar billede chalde Seniormester
13. maj 2003 - 12:22 #10
-ljoggel- -> og du er på vej med at blive deaktiveret... har du forklaret hvad du laver i dine "overførsler"??
Avatar billede -ljoggel- Nybegynder
13. maj 2003 - 12:26 #11
Overfører mine point.... jeg har oprettet en ny konto istedet for "Domino1977"!

Er der noget galt i det?
Avatar billede chalde Seniormester
13. maj 2003 - 12:28 #12
Avatar billede -ljoggel- Nybegynder
13. maj 2003 - 12:29 #13
Jeg har bare oprettet en ny Konto... og overført mine point fra min gamle konto... er der noget galt i det????
Avatar billede wandaxp Praktikant
13. maj 2003 - 12:34 #14
Segates HD kører kanon godt (Har en selv) men der er ved køb af denne disk den minus at man skal huske at købe en power converter til den samtidig som også koster mindst 50 kr. ekstra, og glemmer man dette, ja så øv...
Maxtor mener jeg ikke bruger de specielle power stik, men derimod de almindelige power stik.
WD diske bruger (og erfaring) alm. power stik til SATA diskene, så umiddelbart er det kun Segate der er specielle på det område :-)
Avatar billede chalde Seniormester
13. maj 2003 - 12:37 #15
men, som jeg skrev før, er access time langt bedre på seagate end på maxtor.. og hvis det holder stik med hvad jeg har kunne teste på mine seagate´s, så er den hurtigere end på papiret...
Avatar billede masterofdisaster Nybegynder
13. maj 2003 - 18:06 #16
Jeg har selv Seagate Barracuda 7200. 120GB og de kører perfekt, jeg vil råde dig t at købe dem, men d bestemmer selvføkgelig selv
Avatar billede random_act Nybegynder
14. maj 2003 - 15:32 #17
Alle siger seagate så det bliver sådan en hvis jeg ikke vælger at bare brænde min data ud og så genbruge mine nuværende diske. Det med strømstikket er da lige pænt meget vigtigt så det får du lige extra point for.