Avatar billede MrJ Praktikant
25. november 2000 - 19:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

STORT brænder problem

Jeg har et rimeligt stort brænder problem...
Da jeg sad og brugte computeren gik explorer lige pludseligt ned, og min brænder begyndte at læse på cd\'en, og den stoppede ikke igen. Så genstartede jeg computeren, MEN lige så snart man tænder, begynder den at læse igen på cd\'en (Selvom der ikke er nogen cd i), så prøvede jeg at åbne drevet, men det kunne jeg heller ikke, så tvang jeg drevet ud, OG den bliver ved med at læse på cdn\'en der ikke er der.

Hvad er problemet?
Er det min brænder der bare er gået i stykker? (Jeg har haft den i 14 dage)

Mvh. Effer
Avatar billede mr.dj Nybegynder
25. november 2000 - 19:53 #1
Hvilken brænder snakker vi om her
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
25. november 2000 - 19:56 #2
prøv at lade den være slukket ca. 10 minutter og tænd igen og se om problemet stadig er der! er det der stadig og den ikke vil åbne skuffen, prøv da at checke om strømkablet sidder ordentligt i! det kan jo være at een af de 4 ledninger sidder lidt løst! du kan osse prøve at sætte brænderen i en anden pc for at udelukke at det er din pc der gør at brænderen ikke vil makke ret! Prøv evt. at starte op i dos fra en startdiskette og vælg cdrom support og se om du kan få adgang til drevet derfra! Hjælper intet, vil jeg håbe for dig at du stadig har garanti på den!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
25. november 2000 - 19:57 #3
du har garanti *G* overså lige at du kun har haft den i 14 dag :) (sefølig forudsat at du har købt den hos en forhandler!)
Avatar billede teknik Juniormester
25. november 2000 - 20:42 #4
Det kunne også være en software fejl.
Prøv at trykke Ctrl-Alt-Del, og se om der kører nogle ukendte programmer.
Prøv at \"afslutte\" alt undtagen Explorer.
...Kan godt vare 30-40 sekunder at \"afslutte\" hvis jobbet hænger.

Tror dog mere på Kimrosgaards variant med hardwarefejl.

I mine øjne er det med 80%+ sandsynlighed, en alvorlig hardwarefejl, så brænderen skal ind til rep.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede e30 Nybegynder
25. november 2000 - 21:16 #5
Hvordan er den sat op?

Den bedste opsætning ville være at sætte harddisken som primær master, cd-rom primær slave, og brænderen som secondary master.

Er du sikker på jumperne sidder rigtigt på brænderen? (I den ovenstående konfiguration skal brænderen stå som master, HD som master og cd-rom som slave)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
25. november 2000 - 21:21 #6
e30>>det har jo lige virket i den nuværende konfiguration!
Avatar billede e30 Nybegynder
25. november 2000 - 21:23 #7
OK - sorry
Avatar billede MrJ Praktikant
25. november 2000 - 21:34 #8
Tak for svarene, Jeg har prøvet at gøre som i siger, og nu virker den igen, det var nok ledningen der sad løst, jeg har bare ingen anelse om hvorfor den sad løst, det gjorde den ikke da jeg satte den i. Men tak for hjælpen.

Jeg er bare glad for at den ikke er gået i stykker, det tager tid at få den repareret.

Mvh. Effer
Avatar billede MrJ Praktikant
25. november 2000 - 21:36 #9
Er der egentligt nogen der ved hvor meget priserne stiger på brændbare cd\'er?
Jeg har fået flere forskellige ting at vide lige fra 1-2 kr, - 15 kr.
Avatar billede wikings Nybegynder
27. november 2000 - 02:53 #10
1 kr. pr. 1 december
igen i marts tror jeg nok,
Alt i alt skulle der komme 3,95  kr. på i afgift når vi når hen til juli 2001.
Avatar billede MrJ Praktikant
27. november 2000 - 14:39 #11
Nå ok.
jeg var bange for at det var meget mere, så er der ingen grund til at gå ud og købe 200 cd\'er .
Avatar billede wikings Nybegynder
27. november 2000 - 22:51 #12
Næh!! ;o)