Avatar billede majo09 Nybegynder
13. maj 2003 - 08:44 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Hvor finder jeg de(n) fil(er) som Outlook gemmer mail i ?

Jeg har været nødt til at RMA'e mit bundkort (grundet en fejlflashning af bios) og har så sat et andet bundkort i min maskine. Det har så gjort at jeg har været nødt til at installere Win2 (for at at få den til at kunne boote ind i Win2k) og så virker den Office2000 jeg har installeret ikke mere.

Så er mit spørgsmål; Hvor kan man så finde de(n) fil(er) som Outlook2000 bruger til at gemme mail /adressebøger i ?

Eller kan jeg installere Office2000 igen uden at den overskriver det mail jeg har liggende på maskinen ?
Avatar billede domino1977 Nybegynder
13. maj 2003 - 08:45 #1
den er en pst fil Outlook gemmer i!
Avatar billede domino1977 Nybegynder
13. maj 2003 - 08:46 #2
Hvis du søger under *.pst vil du få en der hedder "outlook,pst" mener jeg den hedder.... tager du en backup af den så får du alle dine mails med over!
Avatar billede domino1977 Nybegynder
13. maj 2003 - 08:47 #3
Outlook.pst mener jeg selvfølgelig!! *GG*
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2003 - 08:51 #4
Her ligger den som default:

C:\Documents and Settings\%username%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\outlook.pst
Avatar billede dk_akj Nybegynder
13. maj 2003 - 08:52 #5
Du kan se den her.
Tools - Options - maintenance - store folder.

//akj
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2003 - 08:52 #6
i Windows 2000 ligger de pr. default her.
c:\Documents and Settings\Brugernavn\Application Data\Microsoft\Outlook
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2003 - 08:53 #7
nu burde han kunne finde den..... :o)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
13. maj 2003 - 08:54 #8
outlook.pst indeholder kune dine mails og ikke andet, vil du være sikker på at få det hele med skal du bruge:
http://www.outlook-express-backup.com/downloads/oebw.exe
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2003 - 08:55 #9
Mener forøvrigt at 150 point er lidt vildt - Havde du søgt på Eksperten havde du slet ikke behøvet at oprette spørgsmålet....
Avatar billede domino1977 Nybegynder
13. maj 2003 - 08:57 #10
Nårh ja hvis du skal have din adressebog med skal du lige gå ind i din outlook og under Filer -> Importer og Eksporter -> og vælg ekspoter til en fil -> Og vælge .pst funktionen!

Så kan du hale det hele ud den vej!!
Avatar billede knightmare Nybegynder
13. maj 2003 - 08:57 #11
outlook.pst indeholder både mails, opgaver, kalender, kontaktpersoner/adressekartotek og evt slettete poster

Knightmare :-¤
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
13. maj 2003 - 08:59 #12
knightmare >> Er du nu også helt sikker på det ?
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2003 - 09:01 #13
Den er go nok som knightmare siger. I pst filen ligger det hele, undtagen e-mail konti.....

Dette program gemmer alle dine Office instillinger (incl email-konti)
http://office.microsoft.com/downloads/2000/o2ksmsdd.aspx
Avatar billede majo09 Nybegynder
13. maj 2003 - 09:04 #14
phatlasse: jeg ikke brugt Eksperten.dk i laaang tid og har dermed "optjent" en masse point, og så ville jeg gerne være lidt gavmild :-)

Og (en af) grunden(e) til at jeg skal have backet min mail op er at jeg slet ikke kan starte Outlook - jeg får bare et vindue op hvor der står jeg skal installere outlook før jeg kan starte det...

Og ved nogen om jeg kan installere Office2000/Outlook2000 uden at den fucker min outlook.pst fil ?
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2003 - 09:11 #15
Jeg er ikke helt sikker på at du bare kan installere en ny Office oveni i den gamle.

Find hellere din .pst fil (evt. via søg funktionen i Win) og kopiere den over i en anden mappe - for en sikkerheds skyld....

Herefter kan du installere en frisk Office, og så ligge din gamle .pst fil tilbage, eller bruge import funktionen i Outllok...
Avatar billede knightmare Nybegynder
13. maj 2003 - 09:21 #16
Husk backup af outlook.PST eller som phatlasse skriver - flyt den til en anden folder

herefter installerer du outlook - så søger du efter *.pst filer

notér dig "gemmestedet" - og sletter outlook.pst filen (den er på ca 64KB)
- så restore du din gamle outlook.pst på "gemmestedet" og starter outlook, så er alle dine informationer igen til rådighed

:-¤