Avatar billede olej Nybegynder
13. maj 2003 - 00:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke logge på XP

Efter at have kørt repair på XP grundet nedbrud er det ikke muligt at logge på med min bruger konto. Når jeg klikker på mit brugerkonto loader XP personale settings.
Med det samme laver den en logging off og efterfølgende saving your settings. Det samme sker i safe mode med både administrator og min konto. Hvordan løses dette problem ?? så XP starter normalt igen ?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. maj 2003 - 00:57 #1
Kan du ikke prøve at slette din brugerkonto, genstarte din pc for en sikkerheds skyld. Oprette din brugerkonto igen. Der må være gået et eller andet galt under den repair.
Avatar billede olej Nybegynder
13. maj 2003 - 06:59 #2
Hvordan sletter jeg kontoen idet jeg ikke kan starte windows. Jeg kommer kun til log-on billedet. ? Når jeg klikker på ikonet sket det som jeg har beskrevet !
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. maj 2003 - 08:26 #3
Prøv at starte din pc i fejsikret tilstand (f8) og se om du ikke kan komme ind den vej.
Avatar billede olej Nybegynder
13. maj 2003 - 08:37 #4
Kan godt starte i safe mode. Muligheder er administrator og bruger "mig".
Også her logger den på og af med det samme.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. maj 2003 - 12:49 #5
Det lyder desværre til at du skal ud i en ominstallering. Jeg ville nok i første omgang prøve med en repair igen.

Du kan også først lige prøve dette:
Start
Kør
Skriv: sfc /scannow
Du skal have Windows Cd i imens du gør det ellers virker det ikke.

Det der sker er at den ser om der mangler nogle systemfiler, og gør der det bliver disse installeret.

Virker dette ikke så prøv repair
Ellers Installer på ny fra bunden:(
Avatar billede olej Nybegynder
13. maj 2003 - 16:05 #6
Jeg bliver vel nød til boote på cd og derefter vælge repair med console ? hvorefter jeg kan køre en sfc /scannow ??. Da jeg ikke kan starte maskinen er det ikke muligt med start/kør...
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. maj 2003 - 17:16 #7
Ja du bliver nødt til at boot på XP cd. Et forsøg værd at vælge repair, hvis det ikke viker må du lige boote op igen, formatere og lave en ny ren installation.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
16. maj 2003 - 01:13 #8
Takker for point:)

Hvad blev så enden på det, måtte du til at lave en ren installation, eller var det ok med en ny repair?