Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2003 - 00:20 Der er 6 kommentarer og
4 løsninger

Udfading af billede

Jeg vil gerne have et billede til at fade helt ud i hvidt fra den ene side til den anden, eventuelt op mod det ene hjørne
Hvordan gør jeg mon det?
Avatar billede doodoo Novice
13. maj 2003 - 00:21 #1
med gradient tool :)
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2003 - 00:23 #2
Og så overmale billedet?
Avatar billede doodoo Novice
13. maj 2003 - 00:23 #3
så vælger du hvid og øverst skal den fade fra hvid til nogle tern.
derefter makere du billedet (hold shift og tryk på layeret)
Træk fra den side det hvide skal komme fra og ind mod billedet (med musen self)
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2003 - 00:25 #4
det bliver jeg ikke meget klogere af
Hvor vælger jeg hvid?
Øverst på hvad?
Hvilke tern?
Avatar billede doodoo Novice
13. maj 2003 - 00:26 #5
vælg gradient tool....
så kommer der en menu øverst under file, filter og alt det der...

der kan du vælge den skal fade fra hvid til gennemsigtig (tern)
Avatar billede sthen Nybegynder
13. maj 2003 - 00:30 #6
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2003 - 00:36 #7
doodoo> Men når jeg vælger den med ternene, skulle laget under så ikke dukke op i en del af billedet?
Avatar billede doodoo Novice
13. maj 2003 - 14:12 #8
nej makér det stykke af billedet du vil fade på, og træk det hvid/tern hen over billedet
Avatar billede miss-g Seniormester
13. maj 2003 - 16:00 #9
Avatar billede scorpio_5250 Nybegynder
20. maj 2003 - 00:16 #10
Hvis jeg forstår dig ret, så er det billede der skal laves som et gammeldags portræt (?)

1. din baggrundsfarve skal være hvid
2. marker center af billedet (med enten firkant, cirkel, etc.)
3. inverter markeringen (ctrl+shift+i)
4. vælg "feather" i menuen "select"
5. prøv dig lidt frem med værdien (kommer an på billedets størelse)