Avatar billede adamga Nybegynder
12. maj 2003 - 22:27 Der er 6 kommentarer

Hvilket Ghost program til Multicast ?

Hej,

I forbindelse med vedligeholdelse af en netcafe med 100 computeren er vi interesseret i at finde det optimale program til at multicaste til maskinerne på en gang, men hvilket program skal vi vælge ?
Vi har kigget på ImageCast og Symantec Ghost 7.5, som begger ser ud til at kunne multicaste.... men er der noget der taler for det ene fremfor det andet ?
Fordele/ulemper ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. maj 2003 - 22:34 #1
ImageCast kan, jeg bruger den selv. jeg tror ikke der er den store forskel til norton, jeg vil ikke have problemer med at anbefale dem begge. Gr8unden til mit valg er et koncern krav, jeg ville have været lige så glad ved norton. De kan begge multicaste
Avatar billede adamga Nybegynder
12. maj 2003 - 22:44 #2
Ok, hvad med så noget som license nøgle til windows og computer navn.. er det noget, som også kan ordnes automatisk ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. maj 2003 - 22:49 #3
Jeg har jo folk til det grove, så jeg husker ikke præcist hvordan det foregår, jeg spørger i morgen.

Du skal også være opmærksom på at der vist i win 2000 ligger nogle muligheder. Jeg sidder på en stor skole, og nogle af vores computere skal have forskellige opsætninger afhængig af hvad de skal bruges til. Det klare vi med en batch fil over nettet, på meget kort tid
Avatar billede adamga Nybegynder
12. maj 2003 - 23:32 #4
Det er jo det :-)
Men det lyder kanon, hvis jeg lige kunne få svar på det.
Det er forreste Windows XP, som skal clones.
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. maj 2003 - 23:35 #5
Det er for så vidt ligegyldigt, selve imaget kan du betragte som data der skal ud. Det vigtige er at de maskiner der skal clones er rimeligt ens, især Chipset, men også netkort og drevstørelse har stor betydning.

Windows 2000 løsninger kræver en windows 200o server og mskinerne i et 2000 domæne, som jeg husker det kan klienterne sagtens være XP, og jeg er sikker på at serveren også kan være en 2003
Avatar billede adamga Nybegynder
12. maj 2003 - 23:41 #6
Ok, men det er sådan set 100 helt ens maskiner, så der er der ikke noget problem.

Vi har også et setup med en windows 2000 server, men da det kun er xp home kan klienterne ikke joine et domæne.. bliver det et problem ?