Avatar billede klaphat Nybegynder
12. maj 2003 - 20:53 Der er 15 kommentarer

TDC's Kiss = Webtech. Men, er det nu teknisk ok?

Hej,

jeg har netop investeret (2500,- er en investering! ;-) ) i en Kiss DP-500.
Troede jeg.
For:
- TDCs ebutik viste en Kiss,
- i bekræftelsen stod der Kiss og
- i kvitteringen stod der Kiss.

I kassen var der en Webtech....

Nu er spørgsmålene:
1) hvad er der reelt af forskel på de 2? (indeni, kassen interesserer mig ikke ;-) )
2) hvad risikerer jeg at gå glip af, i fremtiden (kvalificerede og begrundede gæt er velkomne)
3) hvis jeg opgraderer firmwaren til at være en Kiss DP-500, er det så reelt en Kiss DP-500 også hvad angår fremtidige opgraderinger? (se dette link: http://www.kiss-technology.com/support/wtdp500_faq.asp for en opdatering til Kiss DP-500)

Der er næppe nogen tvivl om at TDC har gjort noget forkert, og det er derfor ikke så interessant at diskutere :-)

På forhånd tak for de gode svar.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. maj 2003 - 20:59 #1
Det er nøjagtig samme maskine...

Ser du feks. http://www.comfort.org.uk/products/kiss_DP-500.html kan du se, at de faktisk kalder den "KiSS - Webtech DP-500"

Samme firmware og alt andet :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. maj 2003 - 21:01 #2
Jeg læste for noget tid siden en artikel om navneforvirringen. Det var noget med, at navnet "KiSS" ikke kunne sælge i USA. Derfor bliver det nogle steder solgt under mærket Webtech.
Avatar billede whatever Nybegynder
12. maj 2003 - 21:04 #3
Man undrer sig jo bare over, hvorfor en DVD-afspiller skal hedde Webtech :-)

Webtech er vel bare det navn, som TDC sælger computere, bærbare etc. under. Ting produceret af andre, men med "TDC"'s navn på.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. maj 2003 - 21:10 #4
Vedr. KiSS DVD afspillere:

Efter som KiSS har sørget for at alle WebTech DP-500 bliver til en ægte KiSS DP-500, med deres nye firmware - er der ingen mulighed for at hamle op med priserne. Vi anbefaler derfor at man køber en WebTech DP-500 og opdatere den med nyt firmware. Se links herunder:
KiSS Firmware: http://www.kiss-technology.com/support/wtdp500_faq.asp
TeleDanmark: http://shop.teledanmark.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/da/-/DKK/DisplayProductInformation-Start;sid=JLclrQP2AocloD1x1YjlBcXYc-x09jq7bnY=?ProductID=%2eNusHgt2GfQAAADxO7wLp5dC
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. maj 2003 - 21:11 #5
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. maj 2003 - 21:13 #6
dermed kan jeg kun sige at nanoq altså ikke har ret ;)

(det er også sjældent det sker ;))
Avatar billede klaphat Nybegynder
12. maj 2003 - 21:17 #7
@nanoq: jeg kender ikke comfort.org.uk, og kan derfor ikke umiddelbart fæste lid til at de "blander" navne :-), det gør det jo ikke til 2 identiske maskiner.
Hvis du kan finde artiklen om navneforvirringen og det virker til at være en troværdig kilde, så er du med i køen om points :-:

@whatever: tjah :-)

@john stigers:
3 kommentarer:
1) din første lange sætning har jeg også set, den står bl.a. på http://www.midata.dk nederst.
2) dit link er identisk med det link jeg har i starten
3) TDC's link kender jeg altfor godt :-)

Der er dog ingen som endnu har kunne besvare mine spørgsmål <suk> :-)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. maj 2003 - 21:18 #8
Vedr. brug af navnet i USA er jeg nu ret sikker på jeg har ret ;)

DP-500 markedsføres i første omgang slet ikke på den anden side af dammen. Men når en region 1 version er klar, skulle den markedsføres under Webtech navnet. Om det også har noget at gøre med, at TDC måske står for distributionen, ved jeg ikke noget om :)

Men du har ret i der ser UD til at være en lille forskel, siden der skal en firmware upgr. til at gøre den til en "ægte" KiSS. (Selvom jeg ikke helt forstår det) ;)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. maj 2003 - 21:19 #9
Jeg søger efter artiklen, men har lidt svært ved at finde den. Husker jeg ikke helt galt, var det i forbindelse med en præsentation af maskinen på CeBIT...
Avatar billede klaphat Nybegynder
12. maj 2003 - 21:22 #10
@john stigers: kommentarer gik på første indlæg (så liige at du havde smidt 2 mere) :-)

Min vurdering er, at hvis man efterfølgende laver en firmware opgradering for at gøre dem identiske, må der have været en forskel.
En forskel som TDC overhovedet ikke gør opmærksom på, men, er det en forskel som har betydning... (jvf. indledningspørgsmålene)

Hvis man søger på
kiss webtech fejl
her på eksperten, så kommer der bl.a.:
http://www.eksperten.dk/spm/325483
hvor netop en "john stigers" har en interessant kommentar ;-), kan du uddybe den?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. maj 2003 - 21:24 #11
http://www.kiss-technology.com/support/wtdp500_faq.asp

Her skriver Kiss Technology endda selv at der skal en firmware til at opgradere Webtech'en til en Kiss...
Avatar billede klaphat Nybegynder
12. maj 2003 - 21:33 #12
@nanoq: jeps, interessant link (brugte det i indledningen for at vise at jeg var klar over det), men det besvarer ikke mit spørgsmål helt, et eller andet sted indeni mig nager tvivlen :-), og det er den jeg gerne vil af med :-)
Avatar billede klaphat Nybegynder
12. maj 2003 - 21:37 #13
Forresten, for hvem der har sådan en dims, så er dette link ikke u-interessant, og selve siten virker også ret god:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?s=d63727e6bf49c059c9901a42caa4413a&threadid=203174&highlight=webtech
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. maj 2003 - 22:00 #14
Well... svarene på dine spørgsmål:

1) Udelukkende forskelle i software. Webtechen kører en anden firmware end Kiss'en. Med en upgrade er de helt ens. Hardware er 100% identisk.

2) intet, ud over det man går glip af med elle andre DVD afspillere (feks. understøttelse af fremtidige formater). Du går ikke glip af noget i forhold til Kiss'en ved at købe Webtechen (hence pkt. 1)

3) Ja.
Avatar billede klaphat Nybegynder
16. maj 2003 - 00:58 #15
Indenfor de næste par dage lukker jeg dette spørgsmål.

Udfra de kriterier jeg har forstået der gælder for pointtildeling, tæller 120 point forholdvist højt.

Det er *min* opfattelse at svarene ikke berettiger til 120 points.
Dermed overhovedet ikke sagt at jeg på nogen måde underkender d'herrers indsats og svar.

Udfra de links der er introduceret efter spørgsmålet, er jeg reelt ikke blevet voldsomt meget klogere.

Derfor vil jeg gerne have input på hvad I forventer at point for jeres indsats.

Det er min opfattelse at nanoq bør have 30 points og john_stigers 10 points.
Jeg er, når det drejer sig om min økonomi :-) følsom overfor kilde-kvalitet.
En web-butik opslag er i mine øjne en del af butikkens markedsføring, og sjældent reel information.

For dem som læser dette efterfølgende, kan jeg oplyse at der er en mindre forskel på fronten, mens det indeni er identisk.
Envidere kan jeg oplyse at TDC *bevidst* reklamerer for KiSS, men sælger/sender Webtech, da deres lager er/var for stort....