Avatar billede gusse Nybegynder
12. maj 2003 - 20:09 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

valg af cms system

Nogle der kan anbefale et godt, gerne gratis, cms system.

Skal kunne håndtere flere sprog + hvad der nu findes af std moduler..

H
Bruger du det selv, så kom gerne med en link :)
Avatar billede lars_resulture Nybegynder
12. maj 2003 - 22:32 #1
Ikke gratis, men billigt.

Kik på www.weebizz.dk
Her er et web-site, der bruger weebizz --> www.livingstone.dk
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2003 - 23:50 #2
Der findes et hav af gode og dårlige gratis cms systemer!
Skriv lidt mere om hvad du har af behov og hvad du skal bruge det til.
Sprog håndtering og standard moduler er jo ikke så meget i sig selv.
Avatar billede gusse Nybegynder
13. maj 2003 - 08:54 #3
Nej det er da rigtig, men det er lidt svært når man ikke sådan har styr på cms systemet, men bare har behov for et ...

Det skal helst kører på iis server og gerne en ms sql .

Hmm weebizz fungere ikke
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2003 - 13:15 #4
Well, hvis det skal være Open Source (gratis) og af en nogenlunde kvalitet så bør du nok ændre
iis server og gerne en ms sql
til
Apache server og gerne MySQL

Hvad skal du bruge det til?
Din egen personlige hjemmeside?
En virksomhed?
En forening?
Hvor meget skal administreres?
Avatar billede peng Nybegynder
13. maj 2003 - 15:25 #5
se www.typo3.com.
System er Dansk og Open Source.

Dog skal du regne med, hvis der skal være et professionelt setup, en del konsulent timer.
Avatar billede gusse Nybegynder
13. maj 2003 - 15:26 #6
yesp ,men det kører da også på apache , right ?
Avatar billede peng Nybegynder
13. maj 2003 - 15:33 #7
Ja, men iis kan også klare php
Avatar billede gusse Nybegynder
13. maj 2003 - 15:36 #8
Ja, det sidder jeg lige og læser. Så det er jo helt fin t !!

Hvad skal jeg hente for at komme i gang ?? , Jeg syntes der er flere pakker at vælge imellem....
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2003 - 15:40 #9
gusse>>Vedrørende typo3 vil jeg kun anbefale dig det, hvis du har en god konsulent med forstand på det ved hånden eller selv har styr på server opsætning mm... ellers så hold fingrene væk!
Det er efter min mening meget advanceret! Men det finder du nok ud af...
Avatar billede gusse Nybegynder
13. maj 2003 - 15:41 #10
ok, men hvis der er så godt, hvorfor så svært ??
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2003 - 15:45 #11
Tja... jeg hører ikke til dem der siger det er godt....
Efter min mening er det tilstræbt virksomheder som har brug for en hjemmeside som er meget skalerbar og som har nogle krav specifikke krav om backup, administrator grupper med mere.
Dette er meget godt, hvis du har behovet. Men hvis I f.eks. højst sidder 3-4 om en side og det primært er dig (f.eks.) som tager sig af alt publishing så skaber det mere kaos end gavn.
Avatar billede peng Nybegynder
13. maj 2003 - 15:52 #12
du skal hente en finale version.
Avatar billede kasper_rasmussen Nybegynder
13. maj 2003 - 21:26 #13
Jeg kan klart anbefale http://www.postnuke.dk det er Open Source og der findes et hav af moduler til det! Jeg bruger det selv på min side: http://www.bonsaiguiden.dk
Avatar billede gusse Nybegynder
13. maj 2003 - 21:26 #14
men det kører ikke via iis !
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2003 - 21:29 #15
Gusse hvad er den alt overvejende grund til IIS?
Avatar billede gusse Nybegynder
13. maj 2003 - 21:30 #16
at jeg har en række services som køre via asp som jeg vil beholde !
Avatar billede gusse Nybegynder
13. maj 2003 - 21:31 #17
Og at jeg selv kan udvikle com objecter til whatever jeg nu vil !
Avatar billede john_stumpe Nybegynder
16. maj 2003 - 09:09 #18
Kig evt. på www.odeum.com, vi anvender det selv på www.saphiens.com