Avatar billede sgatke Nybegynder
12. maj 2003 - 19:34 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Helligdage er på engelsk :o(

Vi har en Windows 2000 med Exchange 5.5 på vores server. Klienterne kører Windows XP og Office XP - alt er på engelsk.

Når vi tilføjer de danske helligdage i vores Outlook kalendere, så kommer de ganske rigtigt ind - men de er på engelsk. Det vil sige at dagene hedder "Maundy Thursday", "Good Friday" og "Prayer Day" i stedet for "Skærtorsdag", "Langfredag" og "Store Bededag".

Hvad kan man gøre for at få de rigtige danske navne ind ?
Avatar billede game_tracker Nybegynder
12. maj 2003 - 20:05 #1
køb det danske
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. maj 2003 - 20:19 #2
Prøv at søg på http://www.microsoft.com/technet jeg mener det skulle være muligt at ændre sprogpakke i outlook. Med den rigtige søgning skulle du kunne finde en beskrivelse  af hvordan man gør,
Avatar billede mile Juniormester
13. maj 2003 - 09:17 #3
Du skal have en dansk multilanguage pack fra MS.
Avatar billede mile Juniormester
13. maj 2003 - 09:19 #4
I Outlook 97, var det muligt at manipulere med den tekstfil der styrer helligdagene. Jeg ser lige om det er muligt til XP også.
Avatar billede mile Juniormester
13. maj 2003 - 09:33 #5
Her kommer den:

Find

C:\Program files\Microsoft Office\Office 10\1033

Find filen

Outlook.hol

Højreklik på den og vælg "Åbn med"
Vælg "Wordpad"
Find Danmark under 75
Erstat med de danske navne
Gem

Jeg husker ikke om de efterflg. skal tilføjes i Outlook igen, men det må jo komme an på en prøve.
Avatar billede mile Juniormester
13. maj 2003 - 09:33 #6
Efterflg. kan I jo kopiere Outlook.hol til de andre klienter.
Avatar billede sgatke Nybegynder
14. maj 2003 - 19:53 #7
Hmmm, ikke lige hvad jeg havde håbet på - men, tak for svaret Mile.
Til game tracker: Synes du selv du er sjov ?
Avatar billede mile Juniormester
15. maj 2003 - 07:56 #8
Kan du ikke skaffe den danske Outlook.hol fil et eller andet sted. Kender du evt. nogen der har én. Måske vil MS være behjælpelig med én.
Avatar billede mile Juniormester
15. maj 2003 - 07:59 #9
Outlook hol ville i givet fald kunne kopieres fra:

C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\1030

På en dansk Office XP, eller en engelsk med dansk sprogpakke.

På en Office 2000, må den findes i:

C:\Program Files\Microsoft Office\Office\1030
Avatar billede sgatke Nybegynder
16. maj 2003 - 08:23 #10
Det var en god ide Mile - det vil jeg prøve.
Tak for hjælpen.
Avatar billede mile Juniormester
19. maj 2003 - 08:13 #11
Selv tak.