Avatar billede granhof Nybegynder
12. maj 2003 - 18:57 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke slukke pc, den genstarter

En af mine venner har det problem, at når han vil slukke sin pc, så genstarter den bare, og funktionen DVALE, den er ikke highlighted.

Er der nogen der ved hvad der kan være galt ?? Mener ikke det er muligt at aktivere APM
Avatar billede geforce3 Praktikant
12. maj 2003 - 18:59 #1
En på E havde et defekt lydkort. Det gjorde den ikke kunne slukke..
Avatar billede rally Nybegynder
12. maj 2003 - 19:09 #2
Hvad er det for en PC & windows.???
Hvad har I forsøgt.??
Er det i BIOS at I ikke kan aktivere APM.??
Avatar billede granhof Nybegynder
12. maj 2003 - 19:38 #3
Det er en compaq... med Helt frisk og nyindlagt win xp.

Og nej det er ikke i bios vi ikke kan aktivere apm, det er i kontrolpanel under strømstyring
Avatar billede michaels Nybegynder
12. maj 2003 - 20:43 #4
Er APM aktiveret i bios?
Avatar billede googolplex Novice
12. maj 2003 - 20:52 #5
Min maskine har samme problem, men det hænder at den slukker. Hvis jeg slukker den efter den er genstartet virker det som regel. Jeg har eventuelt et defekt lydkort...men er ikke sikker.
Avatar billede granhof Nybegynder
12. maj 2003 - 21:05 #6
Er APM aktiveret i bios? Ok det har jeg ikke lige kigget efter....Men vil foreslå det for ham. Skal den da være aktiveret i bios ?.. Kan det være derfor at den ikke gider slukke men kun genstarter ?
Avatar billede fromsej Praktikant
12. maj 2003 - 21:06 #7
Hvorfor er det ikke muligt at aktivere APM?
Avatar billede granhof Nybegynder
12. maj 2003 - 21:21 #8
det kan bare ikke lade sig gøre, aner ik hvorfor.. Men er det da derfor at den ikke slukker ?? hvorfor kan det oxo være at den ikke kan gå i dvale ?
Avatar billede hcma Novice
13. maj 2003 - 01:00 #9
Hvis problemet er kommet efter installation af WinXP kan det være et driverproblem til noget hardware.
Mit gamle Logitech iTouch trådløse tastatur forårsagede dette problem, som blev løst ved at opdatere driveren.
Har du/I prøvet at lukke computeren brutalt med slukknappen; genstarte, hvorefter der kommer blå skærm frem med fejlmelding. Nederste linie på fejlmeldingen er en masse tal og bogstaver. Notér dem ned og giv os dem, da de kan hjælpe med at lokalisere fejlen.
Avatar billede granhof Nybegynder
13. maj 2003 - 21:04 #10
Han kan ikke få denne medd frem.. Tror bare jeg formaterer skidtet igen, og håber det dur ;-)
Avatar billede fromsej Praktikant
14. maj 2003 - 10:19 #11
Altid en løsning. ;o)