Avatar billede chrisrj Forsker
12. maj 2003 - 18:00 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Norton ghost image problemer

Jeg sidder og prøver at lave et image via netværk i norton ghost corperet edition 7.0, men jeg kan ikke finde ud af det!! :(
Hvordan gør man?
Findes der nogle guides eller lignende på nettet? hvis ja, hvor?
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2003 - 18:04 #1
Læs manualen.
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
12. maj 2003 - 18:05 #2
du kan vist finde danske guider inde på www.symantec.dk!
12. maj 2003 - 18:09 #3
Der findes en detailjeret beskrivelse her:

http://ghost.radified.com/ghost_1.htm
Avatar billede chrisrj Forsker
12. maj 2003 - 18:50 #4
Hmmm...

Jeg sidder lige og prøver mig lidt frem... men hvordan for man klienterne frem i "ghost console"??
Avatar billede sosuadm Nybegynder
12. maj 2003 - 22:14 #5
Lav en bootdiskette, benyt evt. ghost guide.
Start en ghostsession på ghostserveren.
Boot klienten på bootdisketten og connect til den session du lige har startet
Avatar billede chrisrj Forsker
12. maj 2003 - 22:16 #6
Joh, det kunne jeg godt, men jeg vil gerne gøre det UDEN brug af disketter hvis det kan lade sig gøre...
Avatar billede b.b Nybegynder
12. maj 2003 - 22:19 #7
du kan også gøre det med en boot cd......
Avatar billede chrisrj Forsker
12. maj 2003 - 22:21 #8
...også uden cd... ;)

altså KUN via netværk.
Avatar billede sosuadm Nybegynder
12. maj 2003 - 22:24 #9
lav bootdisken og kopier den over på det medie du vil boote fra, cd, harddisk, netværk.
Avatar billede chrisrj Forsker
12. maj 2003 - 22:28 #10
Hvordan skal jeg gøre det?

Du må føre mig frem med hånden... :)
Avatar billede chrisrj Forsker
12. maj 2003 - 23:13 #11
Jeg har lavet en disk, men hvor skal jeg lægge den??
Og hvor skal jeg angive stien til den?
Avatar billede b.b Nybegynder
13. maj 2003 - 21:08 #12
du kan ikke tage et komplet image af en PC, med mindre du booter på en Disk/CD, da der er mange filer den ikke kan få lov til at tilgå, hvis dit OS er startet op. Derfor bootdisk/CD'en.

1. lav en bootdisk/cd, husk at smide den rigtige netkortdrv. på. (Det netkort som sidder i den maskine du vil lave et image af)

2. Lav en session på din ghostcastsrv (dump from clients), giv den et navn.

3. Boot den maskine, som du skal lave et image af, op på Disk/cd'en og vælge multicast. Indtast derefter navnet på sessionen, gå over til serveren og accept clients, og så skulle den gerne gå igang.
Avatar billede chrisrj Forsker
13. maj 2003 - 21:25 #13
"du kan ikke tage et komplet image af en PC, med mindre du booter på en Disk/CD, da der er mange filer den ikke kan få lov til at tilgå, hvis dit OS er startet op. Derfor bootdisk/CD'en."

Vil du dermed påstå at man ikke kan boote via netværk??
Avatar billede chrisrj Forsker
12. juli 2003 - 12:25 #14
lukket