Avatar billede ujo33 Nybegynder
12. maj 2003 - 16:33 Der er 7 kommentarer

Installer PHP på Apache

Jeg har læst og læst og læst og læst
men får ikke noget ud af det :-(
Kan nogen af jer give mig gode råd om at installer PHP på Apache server (AS/400) ?
Jeg har læst forskellige vejledninger i forskellige websider og har simpelt hen brug for trin for trin vejledningsprincip.

Jeg har roddet med HTTPAdmin og oprettet en ny server som sku' kører som apache.
Og jeg har ellers hentet php-4.3.1.tar.bz2 fra php.net og extract'et indholdet under apache.
Hvad har jeg glemt ?

P.S. Jeg er nybegynder i AS/400 og Apache
Avatar billede thomast Nybegynder
12. maj 2003 - 16:44 #1
Virker Apache hvis du går ind på http://127.0.0.1 .. Og php skal ikke extractes i Apache, det skal installeres i C:/PHP4 , og du skal huske at configure Apache sådan at det kan arbejde med PHP ( det gør du under installitionen )
Avatar billede ujo33 Nybegynder
12. maj 2003 - 17:09 #2
I min egen maskine virker 127.0.0.1 fint, men du lyder som om at jeg skal installere PHP på mit egen maskine? Jeg skal nemlig installere PHP til AS/400 server.
Avatar billede pbudk Nybegynder
15. maj 2003 - 14:51 #3
øh - måske et dumt spørgsmål, men har du overhovedet compilet php'en ?
Avatar billede ujo33 Nybegynder
15. maj 2003 - 15:11 #4
Nej...jeg har ikke compilet PHP'en endnu... da jeg læst instruktionen stod der at man skal installere VisualAge C++ Professional på serveren... er det nødvendigt? Skal man have VisualAge for at køre PHP ?
Avatar billede pbudk Nybegynder
15. maj 2003 - 15:14 #5
øh - yikes, nu er jeg ikke lige AS400 mand, men det er klart, at du skal have en  c++ compiler installeret for at du kan compile den.
Avatar billede pbudk Nybegynder
15. maj 2003 - 15:16 #6
Så vidt jeg lige hurtigt kan se, skulle der være en binary version til AS400, så du ikke behøver at compile den.

Har du kigget på denne her ibm vejledning ?
http://www.redbooks.ibm.com/redpapers/pdfs/redp3639.pdf
Avatar billede pbudk Nybegynder
15. maj 2003 - 15:23 #7
Hov - der var jeg vist lidt for hurtig, det er jo bare en vejlednign i at installere (og herunder compile) på AS400.

Men det ser ud til, at du faktisk er nødt til at installere en form for c++ compiler på serveren.