Avatar billede pumb Nybegynder
12. maj 2003 - 14:00 Der er 12 kommentarer

WMV fil vil ikke afspilles på nettet...

Jeg har lavet et par wmv filer i microsoft movie maker 2.0 - bitrate 150.  Desværre vil disse filer ikke afspilles i versioner under windows media player 9.0 med billede, kun lyd.
I 9.0 fungerer det perfekt.
Hvad kan der gøres?
Kan jeg konvertere wmv filen til mpg eller avi, uden at dem bliver større end de ca. 1.5mb den idag fylder.
se et eks. her:
http://hui96.dk/kampe.php?pagekampe=2&viskampe=56&visbilvid=2&bilvidnr=1
Avatar billede mikevds Nybegynder
12. maj 2003 - 14:08 #1
du kan konvertere wmv filer til avi med dette program: http://www.winmpg.com/download.html
Avatar billede viciodk Praktikant
12. maj 2003 - 14:10 #2
Du kan vel også bare installere et WMV9-codec på de computere der ikke har Windows Media Player 9.0.
Avatar billede runej Nybegynder
12. maj 2003 - 14:18 #3
Det er fordi du har brugt Windows media players nyeste codec (9). Skal du lave film der kan kører i ældre versioner af media player, skal du bruge Windows media video 8 codecet istedet for. RuneJ
Avatar billede pumb Nybegynder
12. maj 2003 - 16:52 #4
OK, hvor får jeg et 8 codecet?
Avatar billede pumb Nybegynder
12. maj 2003 - 22:19 #5
Nu har jeg hentet winmgp - og converteret en wmv fil. Den bliver 10mb stor og er kun 1.5mb i wmv formatet - hvad er der galt?
Avatar billede runej Nybegynder
12. maj 2003 - 23:18 #6
Rolig Rolig, Uden at kende MMM, Så har den sikkert en funktion hvor du kan stille på de settings der afgør hvilket codec du vil bruge. Ang. winmgp. Det er en dårlig ide at komprimere en komprimeret fil. og som du selv oplever bliver den tit større. Alle kan komprimere, at komprimere godt er i virkeligheden state of the art. Jeg vil ikke prakke dig noget på, men jeg er medforfatter på et IDGhæfte der netop omhandler dette. Du kan låne den på biblioteket (video på hjemmesiden). Endvidere kan du gå ind på Streamdev. com som er et site der knytter sig til hæftet, der er der en masse links. Men spørg bare videre, jeg elsker det her og synes det er fedt at svare. RuneJ
PS. Fed måde du har sat filmen op på.
Avatar billede pumb Nybegynder
12. maj 2003 - 23:25 #7
Nej desværre kan man ikke tilføje eller ændre nye codec iflg. microsofts egen support på engelsk.

Jeg sidder og leger lidt med Premiere 6.5 - har Pinnacle 500 DV Plus - kender du nogen der kan give et par timers undervisning mod enten betaling eller gode flasker :)
Avatar billede runej Nybegynder
12. maj 2003 - 23:39 #8
Hæ hæ. Desværre, og det er mange år siden jeg selv sad med det. Men her er hvad du gør. Når du har klippet din film færdig i Premiere (hvis du har fundet ud af hvordan man gør), ekspoterer du din film i dv kvalitet i avi formatet. Når det er gjort, henter du windows media encoder (gratis) det er et rigtig godt komprimerings program til WMV. http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/9series/encoder/default.aspx
Du henter så den film du smed ud fra premiere ind i windows media encoder.
RuneJ
Avatar billede pumb Nybegynder
12. maj 2003 - 23:43 #9
ok prøver det i morgen aften - skal lige lave lidt arbejde til i morgen :)
Avatar billede runej Nybegynder
12. maj 2003 - 23:53 #10
Dito
RuneJ
Avatar billede henninga Novice
13. maj 2003 - 00:49 #11
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/TechNet/prodtechnol/netshow/evaluate/wencoder.asp?frame=true
er adressen til at hente den "gamle" encoder på.
I premiere kan du eksportere Timeline "Advanced Windows Media..." (som du sikkert har gjort), men i indstillingerne skal du vælge  Audio V8  og  Video V7.
Prøv at kigge her www.abmedia.dk/video i menuen "Prøver". Der har jeg lavet forskellige prøver af video.

HenningA

ps. Runej> har dit hæfte - du må snart lave en efterfølger !
Avatar billede runej Nybegynder
13. maj 2003 - 01:07 #12
-> henning, fedt du kan lide det. Sidder netop nu og skriver på et manuskript, skal afleveres mandag. Sveder som en gris. Jeg kan fortælle dig at der kommer et nyt design og funktionalitet på undervisningssitet. Herunder vil der også være diverse tutorials. Vi vil være glade for alle der har en forfatter i maven og lidt teknisk indsigt, som vil bidrage med materiale.
RuneJ