Avatar billede stinemor Nybegynder
12. maj 2003 - 11:48 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kopiere Webside til gif.billede - hvordan?

Hejsa - jeg sidder med et irriterende problem - jeg har en webside som jeg gerne vil vise et billede af på en anden side - hvordan får jeg kopieret hele websiden sådan så jeg kan bruge kopien som et almindeligt gif.billede der viser hele websiden som den er?

Knus
Stinemor
Avatar billede raffar Juniormester
12. maj 2003 - 11:53 #1
Tryk <ctrl> + <Prnt Scrn> hvorefter du åbner f.eks. Photoshop vælger ny fil > og tyykker <ctrl> + v
Avatar billede keysersoze Guru
12. maj 2003 - 11:53 #2
tryk op knappen "Print Sceen" som er placeret som en af de sidste 3 knapper på den øverste taste-række på tastaturet.

Derefter kan du i ethvert billed-program (fx photoshop) paste (CTRL + V)billedet ind og gemme som du vil
Avatar billede raffar Juniormester
12. maj 2003 - 11:54 #3
og gem som .gif
Avatar billede cpufan Juniormester
12. maj 2003 - 11:54 #4
Brug knapperne "alt gr" og "print screen" til at lave et "screendump"
herefter kan du "paste" billede ind i et billedprogram, og derefter gemme det som en gif jpg eller tiff fil, som du kan bruge på nettet.
Avatar billede mboesen Novice
15. maj 2003 - 11:35 #5
Jeg er ret overbevist om at det er SHIFT - PRINT SCRN, derefter åbner du dit billedeprogram f.eks. Photoshop og trykker CTRL N (new), acceptere indstillingerne (enter/ok) og trykker CTRL V (paste) for at kopiere dit billede ind.

mvh

Michael
www.stockit.dk
www.boesenfoto.dk
Avatar billede mboesen Novice
15. maj 2003 - 11:37 #6
Ps. Sørg for at det website du vil have et billedet af fylder hele skærmen og flyt din musepil ud i siden, så den ikke kommer med. Og til sidst kan du rette størrelsen til i IMAGE SIZE
Avatar billede raffar Juniormester
15. maj 2003 - 13:34 #7
mboesen > Et venligt råd. Læs Ekspertens regler. De findes her http://www.eksperten.dk/regler.phtml

I § 2.1.6 kan læses at Det er ikke tilladt at: gøre reklame for andre websider, med mindre det foregår som relevant svar i et spørgsmål. Det er heller ikke tilladt at skrive links til egne websider som del af ens signatur.
Avatar billede mboesen Novice
15. maj 2003 - 14:30 #8
undskylder mange gange - dem havde jeg ikke lige fået læst ordentlig åbenbart - det skal ikke ske igen!
Avatar billede raffar Juniormester
16. maj 2003 - 04:24 #9
Det er helt ok med mig! Tænkte bare jeg ville sige det før en eller anden sendte en co-admin e.l. efter dig :)
Fejl kan vi vel alle lave.

Vh
-raffar
Avatar billede nielle Nybegynder
16. maj 2003 - 07:43 #10
I WindowsXP:

1) Tryk Alt + Print PrintScreen - 'Alt' giver kun et billede af det altuelle windue. Uden Alt får du hele skærmen.

2) Åben paint (som trods alt kan bruges til noget og følger med hver eneste Windows). Indsæt (Ctrl-V)

3) Gem som gif eller jpg (eller bmp hvis du er masokistisk!) Det er her at XP-kravet kommer ind, tidligere versioner af paint har ikke kunnet gemme i gif og jpg.

- Niels
Avatar billede nielle Nybegynder
16. maj 2003 - 07:45 #11
Det skulle have været et svar ;^)
Avatar billede mboesen Novice
28. maj 2003 - 13:21 #12
Umiddelbart har der vel været et brugbart svar her, så hvad med at lukke spørgsmålet
Avatar billede keysersoze Guru
11. juli 2003 - 16:12 #13
lukketid?
Avatar billede nielle Nybegynder
04. august 2003 - 21:32 #14
Lukketid?!