Avatar billede brandborg Nybegynder
12. maj 2003 - 11:28 Der er 1 kommentar

Tekst Farver i Konsol?

Er ret newbie til Linux...
Vil høre om der er en der kan give mig en step-by-step guide til at ændre farverne på mapper, filer etc. efter eget ønske i Mandrake 8.1 Konsollen?
På forhånd tak for hjælpen =)
Avatar billede abpdk Nybegynder
12. maj 2003 - 11:50 #1
Hvis du kører bash, så prøv om ikke "ls --color=auto" virker. Hvis det gør skal du bare ha' lavet et alias der f.eks. siger ls='ls --color=auto'. Jeg plejer selv at oprette den slags på enkelt-bruger basis så jeg ved ikke lige hvordan man gør det for alle (sikkert et sted i /etc), men for enkelte brugere prøv at kikke i filerne .bashrc eller .bash_profile.