Avatar billede -maverick- Nybegynder
25. november 2000 - 13:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MP3 til Rewritable CD v.hj.a. MP3 CD Maker 1.18

Først en tak til Eksperten.dk\'s eksperter. Takket være jer er der mange alm. mennesker, der får meget mere ud af deres computere, end de ellers ville.

Mit spørgsmål:
Jeg er utrolig glad for at kunne brænde mine MP3 filer på almindelige CD-rom skiver v.hj.a. MP3 CD Maker 1.18, idet jeg så blot behøver at tænde for stereoanlægget og ikke computeren, når jeg vil høre musik, uden at jeg behøver at investere i en dyr MP3 afspiller, hvor lydkvaliteten formentlig alligvel er ringere, når den tilsluttes stereoanlægget.

Mit problem er, at jeg typisk har en liste på 5-7 sange, som jeg bedst kan lide. Der skiftes ofte ud i den liste, og jeg bliver så nødt til at brænde en ny CD-rom et par gange om ugen.

Jeg har derfor prøvet at brænde mine MP3 sange på en rewritable CD-rom fra Techmedia. Det fungerer udemærket, når jeg efterfølgende afspiller disken fra computeren. Men når jeg afspiller den fra stereoanlægget, sker der ikke noget.

Har det noget at gøre med den måde, rewritable CD-rom diske er konstrueret, eller skal jeg blot købe en anden bedre rewritable disk?

På forhånd tak
Maverick
Avatar billede parazite Nybegynder
25. november 2000 - 13:48 #1
Det er de færreste almindelige anlæg, der understøtter CD-RW. Til gengæld understøtter de fleste nye DVD-afspillere både CD-R, CD-RW og mp3-CD\'s, så sådan en kunne være løsningen. Så kan du også brænde en hel CD med op til 200 mp3\'ere over, og så afspille den på dit anlæg! :o) De koster fra ca. 2500.

- Parazite
Avatar billede apollo69 Nybegynder
25. november 2000 - 13:50 #2
Prøv andre mærker. Der burde ikke være forskel på om det er cd-r eller cd-rw.
Avatar billede fjelsted Nybegynder
25. november 2000 - 14:18 #3
Der er forskel om det cd-r og cd-rw det kan man læse om hos de forskellige producenter i de fleste tilfælle virker cd-rw kun på ens ejen computer.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
25. november 2000 - 14:21 #4
Ikke den erfaring jeg har.