Avatar billede jenserik Nybegynder
12. maj 2003 - 09:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Sluk/tænd en HD

Hej
Jeg har en HD som jeg kun bruger til backup, problemet er at den larmer ret meget.
Findes der noget software (WinXP) der kan slukke og tænde en HD

mvh
jenserik
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
12. maj 2003 - 09:38 #1
Følger med
Avatar billede jensendk Nybegynder
12. maj 2003 - 09:39 #2
Nix, der er ikke mulighed for at slukke en disk, der sidder i maskinen. Hvis der er hotplug interface til den, så kan den tages ud, men ellers må du lve med larmen
Avatar billede fromsej Praktikant
12. maj 2003 - 09:41 #3
Du kan vel slå den fra i BIOS, men det er selvfølgelig noget bøvlet at skulle slå den til og fra der.
stefan jensen>>Du behøver ikke at skrive noget for at følge med, bare tryk på "Udfør"
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
12. maj 2003 - 09:43 #4
Hmm ok takker fromsej..
Avatar billede jensendk Nybegynder
12. maj 2003 - 09:45 #5
fromsej>Selv om den er disablet i bios vil den stadig køre, og larme fælt..
Avatar billede fromsej Praktikant
12. maj 2003 - 09:48 #6
OK.
Der har før været spørgsmål om man så kan sætte en afbryder på sin HD, dette kan lade sig gøre, men det skal laves så man ikke ved et uheld kommer til at tænde slukke den når PCén er tændt.
Det er den eneste løsning jeg kan komme på.*S*
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2003 - 09:53 #7
Sæt din computer til at slukke for haddiskene efter x antal minutter, så starter den først op når der er brug for det. Ved ikke hvordan det fungerer med 2 harddiske, men...
Avatar billede sierradriver Nybegynder
12. maj 2003 - 10:09 #8
Det er muligt at købe en harddisk skuffe med afbryder, hvor du skal bruge nøgle for at tænde og slukke.

Prøv at se disse
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374657976 (DYR)
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374657974 (BILLIG)

Som det kan ses på billederne af produkterne kan de tændes og slukkes...
Avatar billede sierradriver Nybegynder
12. maj 2003 - 10:15 #9
Ellers må det vel være muligt at sætte harddisken i en extern USB skuffe...
Avatar billede jenserik Nybegynder
12. maj 2003 - 11:30 #10
Ja er jo kedeligt at det ikke kan lade sig gøre.
Point til jensendk.
Løsningen bliver nok en skuffe med afbryder.
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
12. maj 2003 - 11:31 #11
Jamen det er jo muligt at få hardisken til at slukke efter X minutter i windows... Så må det vel også være muligt at slukke den "her og nu"????
Avatar billede jenserik Nybegynder
12. maj 2003 - 11:58 #12
Jeg tror ikke man kan vælge hvilken HD der skal slukkes.