Avatar billede cronqvist Nybegynder
11. maj 2003 - 21:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

MSN Messenger Video Conversation virker ikke

Jeg har et lille netværk, hvor en XP professional virker som server/gateway. Serveren er koblet til internettet via en router, og kører med Internet Connection Sharing. På min klient (også en XP Professionel), der bruger serveren som gateway, kan jeg ikke få MSN Messenger Video Conversation til at virke. Routeren er konfigureret til at kører uPnP og alle porte er mappet (NAT) og på serveren er firewallen slået fra. Hvis jeg kobler klienten direkte til routeren virke det, hvilket må betyde at det er gatewayen/serveren der er problemet. På serveren er uPnP servicen slået til.
Er der nogen der har nogle bud på hvad det kan skyldes.

På forhånd tak.
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
12. maj 2003 - 10:07 #1
Du skal finde hvilke porte som bruges a MSN til Video conversation,
og saa forwarde dem til din lokalmaskine fra gatewayen.

Jeg fandt flg. paa nettet.

Real Time Transport Protocol (Audio & Video)  UDP  5004 - 65535
Application Sharing & White Board  TCP  1503
File Transfer  TCP  6891 - 6900
Remote Assistance  TCP  3389
http://www.compusmart.ab.ca/mikes/lvideo7.html

Haaaber det hjalp dig.
Avatar billede cronqvist Nybegynder
12. maj 2003 - 10:25 #2
Hej x4All_dk. Jeg kender godt den side du henviser til, men jeg har jo ikke nogen firewall slået til, så alle porte burde da bliver forwardet....eller hva'?? Hvordan forwarder man iøvrigt porte i XP?
Avatar billede tjpokorni Nybegynder
15. maj 2003 - 16:58 #3
hvis personen i den anden ende ikke har webcam kan du heller ik sende til ham er du sikker på at han\ hun har det???
Avatar billede tjpokorni Nybegynder
12. juni 2003 - 23:02 #4
det kan eventuelt også være fordi du ska oprette en ekstra protokold til internt netværk.
da den almindelige bliver brugt til internettet...
Avatar billede cronqvist Nybegynder
04. marts 2004 - 07:45 #5
Fandt selv svaret
Avatar billede cronqvist Nybegynder
04. marts 2004 - 07:45 #6
Fandt selv svaret